Home Gaming Marvel’s Spider-Man 2 ondersteund 30 FPS, 40 FPS, en 60 FPS met Ray Tracing aan

Marvel’s Spider-Man 2 ondersteund 30 FPS, 40 FPS, en 60 FPS met Ray Tracing aan

by Mark van Truijen

Marvel’s Spider-Man 2 is ongetwijfeld een van de meest verwachte games van het jaar, na het enorme succes van zijn voorganger in 2018. Insomniac Games heeft onlangs een nieuwe gameplay-trailer onthuld, waarin de talloze openwereldactiviteiten in New York City worden belicht. Naast deze spannende onthulling is bevestigd dat ray tracing aanwezig zal zijn in de hele game, ongeacht de gekozen framesnelheid.

In een recent interview met IGN deelde Mike Fitzgerald, Director of Core Technology, technische details over de prestatieopties van de game. Hij noemde dat Marvel’s Spider-Man 2 drie framesnelheidsopties zal bieden: 30, 40 en 60 frames per seconde (FPS). De game zal ook Variable Refresh Rate (VRR) beeldschermen en 120Hz ondersteunen. Fitzgerald legde de benadering van de studio voor rendering en resolutie uit:

“De basis voor hoe we beslissen om dingen weer te geven, is dat we onze resolutie graag dynamisch willen hebben, en dan hebben we een vrij robuuste temporale anti-aliasing-oplossing waarmee we dat kunnen opschalen en verlagen, verschillende dithering-effecten kunnen toepassen op materialen en objecten in de scène.

“En wat dat betekent, is dat we kunnen profiteren van de voorkeur van de spelers voor hoe ze de game willen spelen, en er ook voor kunnen zorgen dat we alle functies van hun beeldscherm in de console optimaal benutten. Dus of je nu een VRR-televisie hebt, een 120Hz-tv, of je nu liever op 60fps, 30 of 40 speelt, als je een 120Hz-tv hebt, kunnen we alles afstemmen om die technologie het beste te benutten.”

Fitzgerald sprak ook over de grafische opties die beschikbaar zijn in Marvel’s Spider-Man: Miles Morales en Marvel’s Spider-Man Remastered op de PS5. Deze games hadden Fidelity Mode voor 4K-resolutie met ray tracing en een Performance Mode met ray tracing uitgeschakeld en lagere resolutie. Marvel’s Spider-Man 2 zal echter ray tracing ingeschakeld hebben in alle modi:

“Met Marvel’s Spider-Man 2 behandelen we dat als een basismodus voor prestaties. Geen enkele modus van deze game heeft ray tracing uitgeschakeld, dat is niet nodig. We hebben uitgevogeld hoe we kunnen leveren wat wij beschouwen als het juiste Spider-Man-beeld en visuele aspecten, en we willen ervoor zorgen dat elke speler dat ziet.”

Marvel’s Spider-Man 2 staat gepland voor lancering op 20 oktober voor de PS5, en spelers die kiezen voor de Digital Deluxe Edition ontvangen extra voordelen, waaronder tien exclusieve kostuums, vijf voor Peter en vijf voor Miles, twee Skill Points en bonusitems voor gebruik in de Foto Modus.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x