Home Gaming Baldur’s Gate 3 komt met Hotfix 5

Baldur’s Gate 3 komt met Hotfix 5

by Mark van Truijen

Larian Studios heeft een nieuwe hotfix uitgebracht voor Baldur’s Gate 3, en zoals beloofd, lost het een bug op die veel van Minthara’s dialogen verwijderde. Nu kun je horen wat je andere groepsleden vinden van het romanceren van haar en meer details ontdekken over haar achtergrond in Act 3.

Er zijn ook enkele broodnodige fixes voor PS5-spelers voor bugs zoals geen geluid (wat het uitschakelen van 3D-geluid vereiste), kapotte HDR en zelfs een crash bij het gebruik van het onscreen toetsenbord. De prestaties bij het wisselen tussen tabbladen in het Character Sheet in split-screen zijn verbeterd en nog veel meer. Bekijk hieronder enkele van de patchnotities, en de volledige notities hier, maar wees voorzichtig met spoilers.

Baldur’s Gate 3 is beschikbaar voor pc na bijna drie jaar in early access te zijn geweest. Het heeft veel lof ontvangen en werd de op een na best verkopende lancering op Steam van dit jaar.

Hotfix #5

HIGHLIGHTS

  • Fixed a bug that locked players out of many of Minthara’s lines of dialogue.

CRASHES AND BLOCKERS

  • Fixed sometimes not being able to talk to NPCs or party members because the game thought you were still in a dialogue.
  • Fixed a rare crash that would occur when faraway characters got close to the party.
  • Fixed a crash that would occur if a guard responding to a crime created a summon (e.g. an elemental), and you fled the combat or were incapacitated without killing the summon.

PS5

  • Fixed an issue causing the game’s audio to stop working on PS5.
  • Fixed graphical issues on HDR TVs when the HDR black level calibration was set to 0.
  • Fixed a crash that would occur when opening the onscreen keyboard.

PERFORMANCE

  • Fixed a memory leak when creating and destroying many objects.

MULTIPLAYER

  • Improved performance when cycling through Character Sheet tabs in splitscreen.
  • Fixed splitscreen not working correctly when a client with splitscreen already enabled joins a multiplayer game.
  • Fixed dismissed avatars not showing up properly in Withers’ Wardrobe if the host is at camp and is already looking inside the wardrobe.
  • Fixed characters sometimes disappearing on splitscreen when the client reconnects after disconnecting while listening in on a dialogue.
  • Clients rejoining a multiplayer game where there’s a dismissed avatar in Withers’ Wardrobe will now be able to pick that avatar up again rather than have to create a new avatar. (This bug would happen when the client left the session and another player selected that client’s avatar in the middle of the dismiss-to-camp dialogue.)

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x