Home Gaming Xbox baas over Redfall: โ€œNothing More Difficult for Me Than Disappointing the Communityโ€

Xbox baas over Redfall: โ€œNothing More Difficult for Me Than Disappointing the Communityโ€

by Mark van Truijen


Microsoft Gaming CEO Phil Spencer verscheen onlangs op de Kinda Funny Xcast om de staat van Arkane Austin’s Redfall te bespreken. De first-person shooter werd eerder deze week gelanceerd en kreeg een matige kritische respons, omdat veel mensen problemen hadden met de besturing, bugs, het algemene ontwerp en het gebrek aan afwerking. Dat het spel $70 kostte hielp ook niet, ongeacht of het beschikbaar was op Game Pass of niet.

Met betrekking tot de teleurstellende release zei Spencer: “Er is niets moeilijker voor mij dan de Xbox-community teleurstellen. Om de gemeenschap het vertrouwen te zien verliezen en teleurgesteld te zijn, ben ik teleurgesteld. Ik ben boos op mezelf.” Hij sprak over het herzien van het proces van het bedrijf (wat interessant is omdat Microsoft naar verluidt geen betrokkenheid had bij het spel) en de backlash tegen het ontbreken van 60 FPS bij de lancering, waarbij hij het een “punch in the chin” noemde die “terecht” verdiend was.

“De kritische respons was niet wat we wilden. Ik moet mezelf weer bij elkaar rapen. Wat kunnen we leren? Hoe kunnen we beter worden?” Met betrekking tot wat er misging, zei Spencer: “Duidelijk, kwaliteit en uitvoering – dingen die we kunnen doen – maar รฉรฉn ding dat ik niet zal doen is creatieve aspiraties van onze teams afremmen.

“Ik ben een enorme supporter van Arkane Austin. Hun track record is geweldig. Ik hou van veel van de geweldige games die ze hebben gebouwd. Dit is er een waar het team zijn eigen interne doelen niet heeft gehaald bij de lancering. Ik denk dat het misschien een beetje simplistisch is om te zeggen: ‘Hรฉ, misschien als je het gewoon drie maanden had uitgesteld, had de kerncreatieve groep iets anders opgeleverd dan wat het was.'”

Intussen neemt Arkane Austin feedback op de korte termijn en werkt het aan de 60 FPS-modus, die een “goede tijdslijn” heeft. “We blijven aan het spel werken. We hebben ons gecommitteerd aan games als Sea of Thieves en Grounded om door te gaan met het bouwen van games. Maar ik weet ook dat deze games $70 zijn en ik neem de volledige verantwoordelijkheid voor het lanceren van een game die geweldig moet zijn.”

Arkane Austin heeft al aangegeven dat Redfall hun meest ondersteunde game zal zijn na de lancering, hoewel het nog niet duidelijk is hoe dit zich zal vertalen in termen van nieuwe inhoud en updates.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x