Home Gaming World of Warcraft feature over omgeving design van de game

World of Warcraft feature over omgeving design van de game

by Pim, Sel

Als een bijna 20-jarige franchise is alles aan het ontwerp van World of Warcraft gemaakt met het fijnste niveau van detail – om ervoor te zorgen dat spelers niet teleurgesteld worden wiens verwachtingen en plezier van het spel van het grootste belang zijn. Het team werkt onvermoeibaar om ervoor te zorgen dat wat in de wereld wordt gecreëerd, doelgericht en passend is voor de context van de bredere lore. Dit is te zien aan het ontwerp van de kunst en illustraties van de personages, wereldbewoners en de wereld zelf. Tijdens de creatie van nieuwe uitbreidingen gaan deze door vele iteraties om ervoor te zorgen dat de hoogste kwaliteit aan de fanbase wordt geleverd.

Met de 10.1 patch nu goed op weg, kunnen we ter ere daarvan een kijkje nemen in enkele inzichten die gedeeld zijn door de experts van het WoW Dragonflight-ontwikkelingsteam en dieper ingaan op wat er nodig is om enkele van de nieuwe 10.1-updates te maken.

Dragonriding Als eerste is er Dragonriding – de gloednieuwe luchtbewegingsvaardigheid waar het spel naar vernoemd is. Dit ontving een overweldigend positieve reactie van de gemeenschap, waarbij sommigen zelfs vroegen om het in alle zones toe te voegen. Daarom voegen we in mei, in de Embers of Neltharion-update, zes nieuwe Glyphs toe samen met twee nieuwe Dragonriding-eigenschappen. Hierdoor kunnen spelers hopelijk nog verder genieten van de gloednieuwe bewegingsvaardigheid!

Wat betreft het ontwerpen, voordat we kijken naar details van andere elementen van het ontwerp, is het doel voor nieuwe continenten en zones om mooie landschappen te bieden voor spelers om te doorkruisen – vooral wanneer dit op snelheid gebeurt op een draak! Bij het testen vragen ontwerpers elkaar altijd af: “Hoe voelt het om te verkennen? Is het spannend? Zit het vol leven? Zal dit spelers enthousiast maken over de nieuwe uitbreiding? Hoe bereiken we dit?” – plus nog veel meer.

Daarom zijn er in deze nieuwe patch nieuwe eigenschappen, glyphs en rassen die beschikbaar worden terwijl spelers op hun drake door Zaralek Cavern rijden. Bovendien is besloten om een Dragonriding-mount toe te voegen – de Winding Slitherdrake – die spelers kunnen verdienen samen met de aanpassingen terwijl ze hun reis voortzetten. Met al deze nieuwe Dragonriding-content bewijst het ontwikkelingsteam dat ze zich inzetten voor het implementeren en promoten van een recent geliefde functie.

De Zaralek Cavern – Biomes In de kern van de 10.1-update staat de nieuwe zone, de Zaralak Cavern. Dit is een enorme nieuwe ondergrondse zone voor spelers om te verkennen (onder de Dragon Isles). Het bevat nieuwe bondgenoten (facties) om roem te verdienen door middel van quests, vijanden en nog veel meer.

De Zaralek Grot werd ontworpen door het team om heel groots aan te voelen en veel openingen te hebben, maar ook om plaatsen te hebben waar spelers scherp om hoeken kunnen draaien en laag bij de grond kunnen komen.

Daarom zijn er drie verschillende biomen/zones waar spelers doorheen kunnen rijden terwijl ze op een draak zitten. De kristallijne grotten van imposante stalagmieten en stalactieten, zwavelbaden die dienen als dumpingplaatsen voor mislukte experimenten van Neltharion, en de verdraaide torens van vulkanische lavastromen waar de Djaradin-oudsten hun thuis noemen.

Bij het plannen proberen de WoW-ontwikkelaars altijd dingen te combineren die elkaar aanvullen. Deze kenmerken en biomen accentueren de thema’s van de Embers of Neltharion en duwen het verhaal dat Blizzard in WoW wil verkennen vooruit. Dus toen het team besloot dat ze Neltharion’s geheimen in deze ondergrondse ruimte zouden achtervolgen, spraken ze over de soort dingen die ze spelers zouden willen aanbieden en waar ze van nature in zouden kunnen lopen. De hoeksteen hiervan is de ruimte waar spelers doorheen werken. Met de biomen voelde het team echt dat dit de ruimte en de geschiedenis van Neltharion aanvulde.

Ontmoet je nieuwe bondgenoot – de Niffen

Het WoW-ontwikkelingsteam is echt enthousiast om spelers kennis te laten maken met de Niffen-folk. Maar wat zijn ze en hoe zijn ze gemaakt? Zoals Catarina Pulli, Visual Development Artist, beschrijft: “De Niffen zijn een groep ingenieuze kleine molwezens die ondergronds leven, het zijn molachtige wezens die hun neuzen gebruiken om door de gloednieuwe Zaralek Grot te navigeren. Omdat ze slechtziend zijn, hebben de Niffen altijd op hun andere zintuigen vertrouwd om te gedijen in hun omgeving.”

Essentieel hielp Catarina ons begrijpen dat de Niffen-folk graven en dat hun zicht niet erg goed is, dus verwijzen ze cultureel naar dingen op basis van hoe ze ruiken. Hun hele samenleving is gebouwd rond geursporen en de geur van thuis.

Iedereen houdt van een harige vriend, schattig of niet, en bondgenoten / metgezellen worden altijd gewaardeerd in een gamingwereld. Deze schattige wezens zijn gemaakt om iets unieks naar de WoW-wereld te brengen, maar ook uniek in de aard van het wezen – de hele wereldbeschouwing van de Niffen wordt bepaald door geur.

Bij het ontwerpen van de Niffen zei Kenny McBride – Lead Character Outsource Supervisor – ‘We wilden een vriendelijke en neutrale cultuur van wezens creëren. Het was leuk om verschillende functies zoals klauwen, neuzen en tanden te verkennen voor hun unieke mollenachtige uitstraling’.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x