Ontwikkelaar Nightdive Studios heeft laten weten dat het wat moeilijkheden ervaart bij het werken aan de remaster van Star Wars: Dark Forces. In gesprek met PCGamer, laat project lead Max Waine zich uit over de technische aspecten van de game.
Volgens Waine, is één van de problemen die ze ervaren met het brengen van de game naar deze tijd en systemen, dat de game gebruikt maakt van zijn eigen interpretaties van de techniek .Waine noemt de game “heavily over-designed”, en onthuld dat de originele ontwikkelaars achter de titel een eigen manier hadden bedacht van Multi threading om de game te laten werken.
“Dark Forces has been difficult to change, from the technical end of things, because it is very heavily over-designed,” aldus Max Waine. “There were a lot of small details in how LucasArts did things at the time that made stuff particularly difficult.”
“They managed to do multi-threading effectively, using a task system in the mid-1990s. We had to use sophisticated modern techniques to be able to get it to work nicely, while keeping the same basic idea.”
Volgens Waine is de studio druk bezig om deze problemen heen aan het werken en de game te laten draaien op moderne apparatuur. Via de originele code is de studio nu zover dat het de game uit de jaren 90 nu kan draaien op een device van nu.
“The other thing that’s been difficult to appropriately modernise is the user interface that they had, in terms of menus and such, because the menus are all mouse driven in the original,” aldus Waine. “Finding an appropriate balance that feels faithful to how the original menus are, while being able to work while you’re on a controller, was quite difficult.”
het werd in augustus van dit jaar aangekondigd en de game staat dan gepland voor volgend jaar 28 februari.