Home Gaming Paradox brengt geschiedenislezingen uit voor Europa Universalis IV

Paradox brengt geschiedenislezingen uit voor Europa Universalis IV

by Jos Vis

Europa Universalis IV, een spel boordevol informatie over geografie, geschiedenis en cultuur, wordt nog leerzamer met een nieuwe reeks geschiedenislezingen die in de muziekspeler van het spel zijn geïntegreerd over twee zeer populaire landen: China en Japan, elk afzonderlijk verkrijgbaar. Deze samenwerking met populaire podcasters is de eerste in wat hopelijk een uitgebreidere samenwerking wordt tussen de grootse strategiespellen van Paradox Interactive en geschiedenisdocenten en -enthousiastelingen.

Deze geschiedenislespakketten voegen nieuwe audiotracks toe aan de muziekafspeellijst van Europa Universalis IV. Deze lezingen, die de geschiedenis van het vroegmoderne Japan en China behandelen, werden opgenomen door Laszlo Montgomery, presentator van de History of China-podcast en Isaac Meyer, host van de History of Japan-podcast. Deze ervaren podcasters voegen gedetailleerde informatie toe over de context en het belang van veel van de concepten, naties en persoonlijkheden die je tegenkomt tijdens het spelen van Europa Universalis IV.

“De History Lessons DLC biedt een snelle, voedzame maaltijd voor spelers die op zoek zijn naar een relevante en historische context die past bij hun strategische game-ervaring”, zegt Montgomery. “Het was een groot genoegen voor mij om met het team van Paradox Interactive samen te werken en onze passie te delen om de geneugten van de wereldgeschiedenis over te brengen aan een groot publiek. De wereld van EU4 en alle andere grote strategiespellen geproduceerd door Paradox zijn een perfecte manier om de werelden van gaming en geschiedenis te overbruggen.”
Ryan Sumo, Business Owner van Paradox voor Europa Universalis IV, ziet dit als de eerste stap in zowel het verbreden als verdiepen van de relatie van Paradox met historisch onderwijs.

“Veel mensen zeggen dat ze zoveel leren van Paradox-spellen. Het is logisch, denk ik, om te onderzoeken hoe we die ervaring kunnen verbeteren en spelers meer informatie over het verleden in onze game kunnen geven zonder alleen maar meer tekst toe te voegen”, zegt Sumo. “We zijn al aan het plannen hoe we geschiedeniscolleges kunnen integreren in andere games, om nog maar te zwijgen van het onderzoeken van meer samenwerking met onderwijsinstellingen.”

“Een levenslange liefde voor geschiedenis wordt gedeeld door zowel de ontwikkelaars als de spelers van onze games, waaronder ikzelf. Dus we waren enthousiast over het idee om onze spelers een nieuwe manier te geven om de geschiedenis in onze games te ervaren, en misschien meer te weten te komen over verschillende landen die ze misschien willen spelen. Als appreciator van podcasts weet ik ook dat audio een veel meeslependere ervaring kan zijn dan het lezen van tekst, en we hadden het geluk een aantal podcasters te vinden die onze opwinding over dit project deelden’, zegt Sumo. “We zijn al aan het plannen hoe we geschiedenislezingen kunnen integreren in andere games, en werken ook aan lesplannen om docenten te helpen begrijpen hoe ze onze games in de klas kunnen gebruiken.”

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x