Home GamingAndroid How to Say Goodbye is nu beschikbaar voor Steam, Nintendo Switch en mobiele telefoons

How to Say Goodbye is nu beschikbaar voor Steam, Nintendo Switch en mobiele telefoons

by Jos Vis

ARTE France, uitgever en co-producent en Florian Veltman (Monument Valley 2 / Assemble with Care / Lieve Oma) & Baptiste Portefaix (Oniri Islands), hebben aangekondigd dat hun game How to Say Goodbye nu beschikbaar is op Steam (PC/Mac), Nintendo Switch, iOS en Android.

In How to Say Goodbye is de dood slechts een begin. De game volgt personages momenten na hun dood, verward en verloren terwijl ze hun overlijden moeten accepteren en naar de andere kant moeten gaan. Als een puzzelspel, geeft How to Say Goodbye de speler de opdracht om die verloren zielen door verschillende niveaus te leiden die bevolkt worden door geesten – sommige welwillend, andere minder. Met op rasters gebaseerde puzzels en veel obstakels om te overwinnen, zal de speler de niveaus moeten verschuiven om de geesten te helpen de uitgang te bereiken, gesymboliseerd door een deur.

Van een ziekenhuiskamer tot het oppervlak van de maan, de speler volgt het verhaal van veel verschillende geesten terwijl ze worstelen om hun eigen ondergang te verwerken. Door het raster te gebruiken, kan de speler de geesten verplaatsen en het niveau aanpassen, zodat ze kunnen communiceren met de verschillende obstakels die hun weg blokkeren.

” Puzzelspellen laten interessante parallellen zien met de kwestie van rouwen. Een puzzel is iets dat je zelf moet voltooien, en de tijd die nodig is om te voltooien hangt alleen af ​​van je eigen tempo, net als rouwen. Er is geen duidelijke finaliteit, geen winnaar, geen loser, alleen een leerproces over hoe om te gaan met het verlies van een dierbare en hoe je daarna een beter leven kunt leiden”, legt Florian Veltman, co-auteur en ontwikkelaar van How to Say Goodbye, uit.

Hoewel de dood een gevoelig onderwerp is, haalt How to Say Goodbye zijn inspiratie uit illustratie en kinderliteratuur (Tomi Ungerer, Tove Jansson, Antoine de Saint-Exupéry, Maurice Sendak…) om het op een poëtische en ontroerende manier aan te pakken.

“We werden geïnspireerd door kinderboeken, die op een zeer directe manier over serieuze onderwerpen gaan, met behoud van een grote zachtheid […] In ons scenario nemen de vermiste personen de vorm aan van gedesoriënteerde geesten, die proberen de onzekerheid te verlaten waarin ze zitten vast. Ze moeten via de speler ontdekken hoe ze kunnen rouwen om hun eigen verdwijning te accepteren en verder te gaan”, zegt Baptiste Portefaix, gamedesigner en sounddesigner van het spel.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x