Home Gaming Baldur’s Gate 3 – Titular City voor het eerst in 20 jaar in-game onthuld

Baldur’s Gate 3 – Titular City voor het eerst in 20 jaar in-game onthuld

by Jos Vis

Vlak na het Summer Game Fest van vorige week — waarin de bekroonde acteur Jason Isaacs in de rol van de tweede grote schurk van Baldur’s Gate 3 werd onthuld — tijdens de PC Gaming Show van vandaag, gaf Larian Studios spelers hun eerste blik op de iconische Forgotten Realms-stad Baldur’s Gate in decennia.

In-game beelden beginnen met een beeld van het uitgestrekte water van de Chionthar-rivier en onthullen een volledig nieuwe generatie van deze iconische fantasiesetting, terwijl het ontwikkelingsteam de ontmoedigende onderneming bespreekt om Baldur’s Gate opnieuw te creëren voor een moderne RPG.

De stad Baldur’s Gate is een metropool van labyrintische straten, met steegjes, tempels en drukke cafés die bruisen van het leven, en verhalen die verweven zijn met het leven van elke inwoner die je tegenkomt.

Baldur’s Gate is terug en groter dan ooit

“We kunnen veel meer van de stad op het scherm laten zien dan in 1998”, legt verhalend ontwerpexpert Lawrence Schick uit. “We kunnen iets doen dat meeslepender, rijker en meer textuur heeft.”

De stad zelf is ook groter dan elke iteratie van deze setting die eraan voorafging. De straten – die de dreigende wegen van de buitenstad, de weelderige landgoederen van de bovenstad en de donkere steegjes van de benedenstad overspannen – zijn bevolkt met een rijke cast van personages, elk met hun eigen onvertelde verhalen, goed bewaarde geheimen. , en persoonlijke reacties.

“Je hebt overal mensenmassa’s die rondlopen. Je kunt met vrijwel iedereen praten en ze reageren op alles”, zegt Swen Vincke, creative director bij Larian Studios. “Het is heel levendig in die zin.”

“Een van de dingen die is gedaan, is dat het dit niveau van geloofwaardigheid en onderdompeling heeft toegevoegd, en ook complexiteit die er anders niet zou zijn geweest”, voegt medeschrijver Chrystal Ding toe. “Het voelt alsof je rondloopt op een plek waar heel veel mensen hun echte leven leiden.”

Larian maakte oorspronkelijk een prototype van Baldur’s Gate als een reeks kleinere ingesloten regio’s die met elkaar zijn verbonden door teleports, maar halverwege de ontwikkeling van de stad besloot hij enkele grote veranderingen aan te brengen.

“[Swen] zei, kunnen we niet gewoon alles aansluiten?” haalt herinneringen op van World Building-directeur Farhang Namdar. “En dat was een interessante dag.”

Bij lancering zullen spelers voet aan wal zetten in een Baldur’s Gate die bestaat uit drie naadloze open werelddistricten. Of je nu ondergrondse crypten onderzoekt, door de kamers van een torenhoge citadel dwaalt of afdaalt in verborgen kelders, er zijn geen zichtbare laadschermen die je ervaring kunnen onderbreken.

“We hebben denk ik drie keer, vier keer meer energie aan de stad besteed dan oorspronkelijk gepland, maar het resultaat, het gevoel om daar binnen te lopen, is gewoon fantastisch”, zegt Vincke. “Dus waar ik het meest bang voor was toen we begonnen met het maken van deze game, bleek dat te zijn waar ik het meest trots op ben.”

Spelers kunnen de stad zelf ervaren wanneer Baldur’s Gate 3 op 31 augustus 2023 uitkomt op pc en PS5.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x