Home GadgetsConnectiviteit NTT biedt verbeterde technologische oplossingen tijdens Tour de France

NTT biedt verbeterde technologische oplossingen tijdens Tour de France

by Mark van Truijen

 NTT Ltd., een toonaangevende wereldwijde IT-leverancier van infrastructuur en diensten, maakt vandaag bekend dat het meer technologische oplossingen voor de Tour de France en Tour de France Femmes avec Zwift integreert om IoT, edge connectiviteit en edge computing een prominentere rol in het beroemde sportevenement te te laten vervullen.  

In 2023 zal NTT zich meer richten op de gecombineerde waarde van deze technologieën voor het verbeteren van real-time analyses. NTT zal IoT en edge integreren om ’s werelds grootste “connected stadion” te creëren door een digital twin van de race op te zetten. De oplossing verbindt alle lagen van real-time informatie en zal alle aspecten van het zeer dynamische sportevenement digitaal nabootsen.

ChatGPT integratie

De trackers op elke fiets vormen de basis bij de gegevensverzameling door NTT. Ze sturen voortdurend via radionetwerken informatie over lengte-, breedtegraden en snelheid naar racemotoren of een vliegtuig. Een microwave signaal transporteert de data daarna naar het eindpunt van de race, waar een edge computer in een vrachtwagen via een gecontaineriseerde versie van het real-time analyseplatform processen zal uitvoeren.  

Tijdens de race van dit jaar is ChatGPT onderdeel van NTT’s AI-driven Digital Human-oplossing, die machine learning, spraakherkenning, natuurlijke taalverwerking en conversationele AI combineert. Het digital human platform is specifiek getraind op het geven van relevante race-informatie en heeft toegang tot gedetailleerde informatie voor het verbeteren van de fanervaring.   

“De combinatie van IoT en edge zorgt voor een nieuw niveau van operationele prestatie die niet mogelijk is afzonderlijk van elkaar. Naast de integratie van deze technologieën is het vastleggen, verwerken en analyseren van data een voorwaarde om van elke fiets een ‘digital twin’ te maken. Dit is het ultieme voorbeeld van edge computing in actie”, zegt Shahid Ahmed, Group EVP, New Ventures and Innovation bij NTT Ltd. 

“In de afgelopen negen jaar hebben we tijdens de samenwerking met NTT gezien dat data steeds belangrijker worden om aspecten van de race beter uit te leggen aan het grote publiek, onze fans meer te betrekken, de ervaring van de fans te verbeteren of de uitdagingen van onze organisaties te ondersteunen”, verduidelijkt Julien Goupil, Head of Partnerships & Media bij A.S.O. 

Na de samenvoeging in 2022 van NTT Ltd. en NTT DATA, waardoor een IT-dienstverlener met een omzet van $ 30 miljard ontstond, valt de technologische samenwerking met zowel de Tour de France als Tour de France Femmes avec Zwift nu onder het merk NTT DATA. Het doel van NTT is om bedrijven te transformeren naar succes, bedrijfssectoren te prikkelen tot betere resultaten en een prettigere samenleving voor iedereen te realiseren.  

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x