Home Gaming Persona 3: Reload Review

Persona 3: Reload Review

Persona 3: Reload is de remake van een game die alweer zijn derde uitgave heeft. Waar de game eerder op de Playstation 2 is verschenen en de Playstation Portable ( PSP ) is de game nu ook beschikbaar voor de huidige generatie consoles. Deze remake in de vorm van Persona 3: Reload probeert de game naar een flink hoger niveau te tillen. Of Atlus in deze missie is geslaagd lees je hieronder in onze review!

In het verhaal van Persona 3 Reload neem je de rol aan van een tweedejaarsstudent. Wanneer je op je eerste dag onderweg bent van het station naar je nieuwe huis word er voor de eerste keer kennis gemaakt met het zogenoemde Dark Hour. Dit Dark Hour houd in dat je na 12 uur s’nachts een 25e uur hebt genaamd Dark Hour. In deze tijd zul je als persoon met speciale vaardigheden de strijd aan moeten gaan tegen de Shadows. In het verhaal van Persona 3 Reload ga je er steeds meer achter komen wat er in dat vreemde tijdsbestek gaat gebeuren. In de Dark Hour zul je een toren moeten beklimmen ook wel de Tartarus genoemd. In deze toren zul je steeds meer Persona vrijspelen, je karakters levellen maar ook steeds meer informatie krijgen over wat er nu precies aan de hand is.

In het originele Persona 3 had je de keuze tussen twee hoofdkarakters een man of een vrouw. Bij de Persona 3 Reload versie is deze functie weg gehaald en speel je standaard als een man. Je zou denken dat dit een nadeel kan zijn maar dat maakt de remake met alle andere veranderingen zeker meer dan goed. De game ziet er op grafisch gebied erg goed uit en maakt goed gebruik van de huidige generatie consoles.

Laten we nu verder gaan op de Tartarus. De Tartarus is een grote toren waar je steeds moet proberen van verdieping naar verdieping te gaan en daar vijanden te verslaan die naarmate je vordert in de toren ook steeds pittiger gaan worden. Soms kun je ook niet verder in de Tartarus en dat betekent dan dat je even uit die wereld moet om weer de normale wereld te bezoeken. In de normale wereld zul je weer nieuwe uitrusting kunnen kopen bij een agent. Denk hierbij aan nieuwe wapens, nieuwe bescherming voor je lichaam en nog veel meer om je karakters klaar te maken voor de volgende strijd. Ook kun je in de normale wereld gebruik maken van de tijd om te studeren, vriendschappen te bevorderen of spelletjes spelen om je statistieken te verbreden.

Heb je ervaring met de vorige Persona delen dan zul je je snel thuis voelen in deze vernieuwde versie van Persona 3. De gameplay staat gelijk aan het eerder verschenen Persona 5 en voelt snel en vertrouwd aan. Stel dat je je vijand bewusteloos slaat door hem te slaan op zijn zwakte en je andere vijanden ook dan kun je een speciale All-Out-Attack uitvoeren om je vijanden extra schade toe te dienen. Ook kun je Shadows voordat je het gevecht aangaat in de rug meppen zodat je een voordeel hebt in het gevecht tegen de vijanden. Wanneer je al flink sterker bent dan je tegenstanders zul je zien dat ze voor je weg gaan rennen zodat je geen onnodige gevechten aangaat.

De Persona games hebben altijd een goede mix van stijl en muziek en weet op dit gebied ook zeker weer goed te scoren. De aanstekelijke muziek en grote soundtrack zijn fijn om te horen en blijven lang in het hoofd rond spoken. Op gebied van speelbare content is Persona 3 Reload ongeveer even groot als Persona 5.

Heb je Persona 3 niet gespeeld of wil je echt de definitieve versie van de game spelen dan is nu het moment aangebroken om de game op te pakken met Persona 3: Reload versie. Hou je van toffe JRPG’s dan ben je bij Persona 3: Reload aan het goede adres.