Home Reviews Legends of Tomorrow: “Fail-Safe” Review

Legends of Tomorrow: “Fail-Safe” Review

[vc_row][vc_column][text_block_nav title=”Intro”]Na alle actie van de laatste afleveringen werd het wel eens tijd voor een aflevering die zich wat meer focust op de personages en de onderlinge relaties. Dat wordt deze aflevering perfect gecombineerd met toch nog wel wat actie en een boeiend verhaal.

Deze review bevat spoilers.

Na alle afleveringen waar Snark toch wel altijd de show stal verbaasde het me dat dit deze aflevering zeker niet het geval was. De echte ster van deze aflevering is toch wel zeker Martin Stein, maar dat is niet de enige die deze aflevering zijn moment kreeg. Rory, Ray en Jax waren allemaal personages die deze aflevering een stuk beter maakte.
Beginnen met Stein, vorige aflevering zagen wij dat hij gevangen werd door de communisten en Vandal om een nieuwe Firestorm te maken om de communisten de oorlog te laten winnen. Deze week gaat daarin verder en focust zich vooral op het feit dat het Vandal zijn doel is om Stein mentaal en fysiek te breken zodat hij alsnog de firestorm voor hem maakt. Dit levert een interessante dynamiek in want Vandal heeft namelijk naast Stein ook nog Ray en Rory gevangen en gebruikt die 2 als martelobjecten om Stein te overtuigen het geheim op te geven. Hoewel Stein het geheim absoluut niet wilt opgeven zie je wel een interne struggle omdat hij zijn teamgenoten, en dan vooral Ray omdat hij die een stuk meer respecteert, gemarteld worden. Uiteindelijk mocht het martelen niet baten en heeft Stein zijn geheim niet opgegeven.

Wat hij wel deed was zich verspreken tegenover Vostok waardoor hij weggaf dat hij de helft is van een firestorm is. Dit leverde een aantal vette scenes op waarin Stein was gemerged met Vostok en zij compleet rampage ging als Firestorm. Hierbij kwam ook het moment waar Jax ontzettend goed tot zijn recht kwam, Vostok had het gemunt op Jax maar door een emotionele speech die hij gaf waardoor Stein de mentale kracht had om haar te stoppen en te ontsnappen uit de Firestorm Matrix. Wat leidde tot een nucleaire ontploffing van Vostok die onze Legends net op het nippertje konden ontsnappen.

Hierboven al genoemd waren de andere gevangenen van Vandal, Ray en Rory. Een duo die tot nu eigenlijk nog nooit samen iets hadden gedaan maar wat werkte ze goed samen. Het was een beetje dezelfde dynamiek die Ray en Snark ook samen hebben alleen is Rory nog net een stapje extremer. In een van hun eerste momenten in de gevangenis weet Ray het al te verpesten door het tegen de alfa van de gevangenis op te nemen en wordt dan ook meedogenloos in elkaar geslagen terwijl Rory emotieloos toekijkt. Dit veranderd als ze alle 2 voor de ogen van Stein worden gemarteld en Ray er voor zorgt dat hij alleen wordt gemarteld (met een van de beste opmerkingen van de serie). Hiermee wint hij het respect van Rory en als Snark tijdens de reddingsmissie zegt dat ze hem achter moeten laten neem Rory het voor hem op en red Ray op eigen risico alsnog. Dit laat vooral zien dat de villains ook nog een soort erecode hebben als het om de teamgenoten gaan en dat is leuk om te zien.

Een ander noemenswaardig dingen in deze aflevering is de relatie die Rip en Sarah aan het opbouwen zijn, of het een romantische relatie wordt denk ik niet (wat ook interessant zou zijn sinds Rip zijn doel is om zijn vrouw en kinderen te redden) maar een goede vriendschappelijke is het wel. Sarah en Rip zijn misschien wel de 2 Legends die het meest hebben meegemaakt van alle Legends en daarom worden ze naar elkaar toe getrokken, en dit werkt beter dan dat ik in eerste instantie zou denken. Ze hebben dezelfde denkwijze over dingen en lijken een soort vertrouwensbond te hebben. Hoe dit in later afleveringen gaat uitpakken is nog maar de vraag, maar interessant is het zeker.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”oordeel”]Oordeel:
Legends of Tomorrow geeft ons deze week een aflevering die zich wat meer focust op de diepte van de personages, dit is een goed iets want het levert een aantal mooie momenten op. Het enige wat ik echt aan te merken heb op deze aflevering is dat Vandal nog steeds een tegenvaller blijft, terwijl dit juist een aflevering zou kunnen zijn waarin hij zich zou kunnen herpakken.

[/text_block_nav][review_summary title=”Review” summary=”Legends focust zich wat meer op diepgang.”
positives=”Martin Stein stal de show
Ray en Rory