Home Movies Disney x 20th Century en Snapchat transformeren de wereld voor Kingdom of the planet of the Apes

Disney x 20th Century en Snapchat transformeren de wereld voor Kingdom of the planet of the Apes

by Jos Vis

Om de nieuwe bioscoopfilm Kingdom of the Planet of the Apes wereldwijd te promoten, hebben Disney en 20th Century Studios samengewerkt met Snapchat om in totaal elf Augmented Reality (AR)-lenzen te ontwikkelen. Dit is een van de grootste locatie gebaseerde AR-activaties die Snapchat ooit heeft gedaan en de eerste die gebruik maakt van alle drie de typen AR-lenzen.

De lenzen transformeren verschillende locaties over de hele wereld in de weelderige, natuurlijke wereld uit de sciencefictionfilm. De ‘Apes Santa Monica’-lens is voorzien van City Scale AR-technologie en neemt een deel van de geliefde Santa Monica Promenade over. Snapchatters zullen de buitenkant van de Promenade zien transformeren in de weelderige wereld uit de film en hoofdpersoon Noa te paard door de straten zien rijden.

De campagne omvat ook negen wereldwijde Landmarker-lenzen, die op dezelfde manier de iconische herkenningspunten in natuurlijke landschappen zullen transformeren. De locaties zijn onder meer:

  • De Towerbridge in Londen
  • De Arc de Triomphe in Parijs
  • Het Storting-gebouw in Oslo
  • Het Chinese Theatre in Los Angeles, waar de Amerikaanse filmpremière plaatsvond
  • Het Stadhuis van Los Angeles
  • Het Flatiron-gebouw in New York
  • Het Vrijheidsbeeld in New York
  • De toegangspoort van India in Mumbai
  • De Taj Mahal in Agra

De ‘Planet of the Apes’-lens is beschikbaar voor alle Snapchatters, waar ze zich ook bevinden. Deze lens beschikt over World Mesh-technologie die hun fysieke omgeving vult met overwoekerd groen, rijk gebladerte en de apen uit de film. Deze lens is wereldwijd verkrijgbaar via de Lens Carousel en het openbare profiel van 20th Century Studios.

Dit is niet de eerste samenwerking waarin Disney en Snapchat de magie van Disney tot leven brengen via AR. Eerder werkte Disney samen met Snapchat ter ere van Disney100 in Cannes, voor het promoten van Avatar: The Way of Water en voor het maken van een AR Cinderella Kasteel-muurschildering.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x