Home MoviesDVD/Blu-Ray The Revenant Review (Blu-ray)

The Revenant Review (Blu-ray)

by Overige Redacteuren

Leonardo DiCaprio trotseerde kou, pijn en nog vele andere emoties toen hij de rol van ontdekkingsreiziger Hugh Glass op zich nam. Het harde werken werd beloont. Eindelijk mocht hij het felbegeerde gouden beeldje in ontvangst nemen en social media blies op. Nu, een paar maanden later, kunnen we onszelf nog een keer vergapen aan de mooie landschappen en snijdende scenes. Want The Revenant verschijnt 25 mei aanstaande op DVD en Blu-ray. En het is zeker de moeite waard!

Mocht je een opfrisser nodig hebben schroom dan vooral niet om de bioscoop review van collega Cas van Eldonk hier nog een keer te lezen! The Revenant is geïnspireerd op een waargebeurd verhaal – en naast dat DiCaprio eindelijk zijn Oscar won sleepte het ook nog eens 2 andere beeldjes binnen. Het verhaal neemt je mee naar een expeditie in de Amerikaanse Wildernis waarbij Hugh Glass en zijn pack worden overvallen door ‘indianen’. De overgebleven mannen doen er alles aan om heelhuids terug te keren naar hun kamp, maar dit gaat niet zonder slag of stoot. Glass wordt aangevallen door een beer en voor dood achtergelaten door zijn teamgenoot (Tom Hardy). Met vele verwondingen en zonder enige bondgenoten vindt Glass de kracht in wraak om door te gaan. Niet alleen de natuur, maar ook alles wat hier zich in verschuilt maakt dit de meest levensgevaarlijke expeditie ooit.

Mocht je hem nog niet gezien hebben; het is soms erg lastig om The Revenant uit te zitten. Dit heeft niets te maken met de acteurs, zelfs niet met de speelduur van maar liefst 156(!) minuten. Maar met de vervelende situaties waarin Glass zich keer op keer begeeft. Hou je niet van bloed, pijn en/of ingewanden is deze film dan ook zeker geen aanrader. Je voelt de pijn die DiCaprio zo goed neerzet en je leeft elke minuut met hem mee. Dit voelt op Blu-ray niet veel anders dan afgelopen winter op het grote doek.

THE REVENANT Copyright © 2016 Twentieth Century Fox Film Corporation. All rights reserved. THE REVENANT Motion Picture Copyright © 2016 Regency Entertainment (USA), Inc. and Monarchy Enterprises S.a.r.l. All rights reserved.Not for sale or duplication.

Blu-Ray
Ondanks de liefde voor 4K die de meeste ervaarde op het grote doek is de normale Blu-ray toch gecreëerd op een 1080p format. Toch zijn de natuur scenes nog steeds adembenemend en veruit de mooiste ooit verschenen op Blu-ray. Daarnaast komt het lichtval gecombineerd met schaduw op je eigen TV nog meer tot zijn recht wat voor menig Blu-ray liefhebber vaak de kers op de taart is. Het geluid dat dit diskje met zich meebrengt is ongelofelijk subtiel, maar tegelijk ook krachtig wanneer er activiteit plaatsvindt. De droom scenes worden qua geluid erg zweverig en subtiel weergegeven – wat de scene nog geloofwaardiger maakt. Terwijl de heftige openingsscène het juist moet hebben van het krachtige geluid wanneer de pijlen op je af komen.

De extra’s die een Blu-ray vaak met zich meebrengt zullen menig film en/of natuurliefhebber ook zeker niet tegenvallen. A World Unseen is namelijk een making of documentaire (maar helaas is deze ook verschenen op YouTube) die informatie geeft over de fascineerde creatie van dit verhaal gepaard met sterke interviews.

Ondanks de lange duur is het de ongelofelijke cinematografie, unieke kijkervaring en het sterke acteerwerk wat The Revenant zo speciaal maakt. Deze Blu-ray hoort in de kast van elke filmfanaat te pronken. Vanaf 25 mei is hij overal te koop!