Home MoviesDVD/Blu-Ray Race naar de Maan Review (DVD)

Race naar de Maan Review (DVD)

by Overige Redacteuren

1969 is de boeken ingegaan als een van de belangrijkste jaren betreft ruimtereizen. Armstrong en zijn crew waren de eerste die voet zetten op de maan en tot op de dag van vandaag wordt hier nog steeds met lof over gepraat. Maar wat als dit allemaal niet waar blijkt te zijn? Spaanse regisseur Enrique Gato moet hier een mooi scenario in hebben gezien en creëerde daarom familiefilm Race Naar De Maan. Maar of de Spanjaard dit weet uit te monden tot een groot succes lees je hier!

Race naar de Maan (ook wel bekend als Capture the Flag) is een Spaanse animatie productie, uitgevoerd door Paramount Pictures. We volgen Mike Goldwing, 12-jarige surfer die niet lijkt te snappen waarom zijn vader en opa niet met elkaar door één deur kunnen. Opa Frank zou de boeken in gaan als bekende NASA astronaut, maar is hem nooit gelukt. Maar vader besteed hier weinig aandacht aan. Ondertussen beweert een miljonair dat er nog nooit iemand op de maan is geweest. Hij ziet het als zijn kans om de eerste te zijn en de Amerikaanse vlag (uit 1969) te stelen. Natuurlijk is het plan niet af wanneer er niet nog meer op het spel staat. Helium-3 zit in de grond waar het vlaggetje staat en miljonair rust niet tot hij dit goedje in handen krijgt. Mike doet er ondertussen alles aan om de familievloek te verbreken en belandt samen met zijn opa en vriendin Amy in een spaceshuttle die gelanceerd zal worden richting de maan.

DVD Extra’s
Helaas voor de Blu-ray verzamelaars onder ons, Race Naar De Maan is alleen verkrijgbaar op DVD. Hoewel het hoesje er sprankelt uitziet valt het aanbod een beetje tegen. Je zult naast de film namelijk alleen een “the making of” vinden als bonusmateriaal. Het is vrijwel niet vernieuwend en ook de interviews zijn wat saai. Wellicht te maken met de taalbarrière tussen het Spaans en Engels?

Race Naar de Maan valt niet onder de standaard animatiefilm. De toon is serieus en zal daarom niet in smaak vallen bij het jongere publiek onder ons. Daarnaast is het conflict ongeloofwaardig en zijn de karakters erg plat en vrijwel niet interessant. Kinderen zullen een leuk karakter zoals Olaf (Frozen), Minions of Snoopy (Peanuts the Movie) missen.