Home Gaming YouTubers Life 2 review

YouTubers Life 2 review

Altijd al gedroomd om een Youtuber te worden in het echt, maar je niet zeker weet of je de tijd erin wilt steken? Dan heeft deze game blijkbaar de oplossing voor je! Youtubers Life 2 is namelijk een simulatie game waarin jij een grote Youtube ster kan worden in Newtube City. De vraag is echter of Youtubers Life 2 wel genoeg content heeft en het leven van een Youtube werkelijk leuk is om te spelen.

YouTubers Life 2 is dus een open wereld simulatie game waarin jij de trends moet najagen om de grootste YouTube ster allertijden te worden. Gelukkig hoef je deze reis niet alleen te voltooien en heb je een supporter in Xavier. Xavier laat jou aan het begin van de game zien hoe alles werkt. Zo moet je bijvoorbeeld materiaal kopen om betere videos te maken, zal je zelf consoles en games moeten aanschaffen en hoe jij je telefoon moet gebruiken. Xavier legt dit vaak duidelijk uit, waardoor aan het begin van de game de mechanica redelijk duidelijk zijn. Het doel daarna is het najagen van trends, als je eenmaal weet wat de trend is, dan is het handig om daar een video van te maken. Je kan videos maken in de stad zelfs, het kan namelijk zijn dat er een evenement in de buurt is en dat dit juist de trend van dat moment is. Als jij dan bij het evenement staat, dan kan je zeker wat views verwachten! Verder kan je ook opnemen vanuit je eigen kamer, dit zijn vaak game gerelateerd videos. Sommige games zullen trending zijn, maar dan moet je wel vaak eerst die games aanschaffen. En geld verdien je natuurlijk weer met je Youtube kanaal, zo is het een vicieuze cirkel van trends najagen, opnemen en geld verdienen.

YouTube

In YouTubers Life 2 zitten ook missies. Deze missies zorgen ervoor dat jij een grotere doelgroep krijgt en dat jij door die missies de grootste Youtuber van Newtube City kan worden. De missies bestaan uit het opnemen van content, het bewerken van je videos, het plaatsten van videos en natuurlijk ook het helpen van mensen in Newtube City. Dit alles klinkt best prima, maar het begint snel te vervelen. Newtube City is erg groot en soms ben je echt een tijd aan het zoeken waar je naar toe moet. Daarnaast moet je ook genoeg eten om energie te houden, waardoor er veel dingen zijn waar je op moeten letten. Je moet regelmatig uploaden, maar ook eten en spullen kopen. Het lijkt net iets teveel op het echte leven.. Het kan hierdoor soms voelen dat je achter de feiten aan loopt, heb je een video opgenomen, heb je niet genoeg tijd om het te plaatsten, is de trend die dag erna weer weg. Het is zonde, maar helaas.

De game ziet er verder ontzettend leuk en speels uit. De game heeft een cartoony look, wat de game echt wel tot zijn recht laat komen. Newtube city ziet er ook leuk en speels uit, waardoor het lopen door de stad de eerste keer geen straf is.

YouTubers Life 2 is een game die veel potentie heeft in het sim genre. Echter is de game te repetitief en loop je iets te vaak achter de feiten aan, net zoals het echte leven. De missies lijken op elkaar en Newtube City ziet er leuk uit, maar is lastig te bewandelen. Daarnaast was de game op release 40 euro. Iets wat in mijn ogen veel te duur is voor wat je krijgt. Hierdoor kunnen wij de game niet aanraden, behalve als je echt ontzettend veel van het leven van een Youtuber houdt en je graag PewDiePie in een game wilt zien.