Home Gaming Wat zit er allemaal in de update van Cosmonious High?

Wat zit er allemaal in de update van Cosmonious High?

by Jos Vis

Owlchemy Labs heeft een grote toegankelijkheidsupdate aangekondigd voor hun nieuwste VR-avontuur, Cosmonious High, dat nu beschikbaar is op Meta Quest 2 en Steam VR. Voortbouwend op Owlchemy’s “VR voor iedereen” ontwerpfilosofie, introduceert de update eenhandige modus, dynamische hoogteaanpassingen, lokalisatieverbeteringen en meer. Deze verbeteringen zijn gunstig voor alle spelers en maken Cosmonious High toegankelijk voor meer mensen zonder in te boeten aan gameplay.

Functies in de Toegankelijkheidsupdate zijn onder meer:

  • Eenhandige modus: hiermee kunnen gebruikers met één hand spelen en automatisch detecteren of er maar één controller aanwezig is. Eenhandige modus is ook geweldig als de batterij van een controller leeg is.
  • Zittend spelen: de game kan de ooghoogte van de speler detecteren en zich automatisch aanpassen aan de ooghoogte van de speler: de handoriëntatie van spelers en personages aanpassen, karakteranimaties veranderen zodat ze op de juiste hoogte staan, en meer. Alle credits kunnen ook worden verkregen in Cosmonious High, zelfs als een speler zit.
  • Verbeterde objectinteracties: Interactieve objecten zijn gemakkelijker te identificeren, inclusief kleurveranderingen en in-game effecten. Er zijn nu minder precieze bewegingen nodig om met objecten te communiceren, waardoor bepaalde items gemakkelijker te pakken en te manipuleren zijn.
  • Tutorials: Herinneringstutorials worden nu geactiveerd als de game detecteert dat de gebruiker lange tijd niet heeft gespeeld of als bepaalde bevoegdheden niet worden gebruikt. Geweldig voor spelers die inspringen nadat ze weg zijn of voor degenen die begeleiding nodig hebben bij het gebruik van krachten in Cosmonious High.
  • Meer pictogrammen: Cosmonious High bevat meer pictogrammen om instructies, interacties en vaardigheden in het spel te illustreren. Deze pictogrammen geven in één oogopslag op effectieve wijze complexe instructies weer zonder dat u veel tekst hoeft te lezen.

“Deze functies zijn niet alleen voor mensen met toegankelijkheidsbehoeften, maar voor iedereen. Meer opties voor het spelen van een game verbetert de kwaliteit van leven voor alle spelers en maakt Cosmonious High toegankelijk voor mensen die ze nodig hebben”, zegt Peter Galbraith, Accessibility Engineer die deze update leidt bij Owlchemy Labs.

Naast het uitbreiden van de toegankelijkheidsfuncties van Cosmonious High, bevat deze update verbeteringen op het gebied van lokalisatie en inclusiviteit. Voornaamwoorden van personages verschijnen nu in tekstballonnen wanneer een speler een gesprek voert en op de achterkant van foto’s na gebruik van de in-game camera. Spelers zullen ook “Small Human Mode”-schakelaars vinden bij de registratiebalie en in hun rugzak, zodat deze op elk moment tijdens het spelen kan worden geactiveerd. Meer informatie over de toegankelijkheidsupdate en lokalisatieverbeteringen vindt u op de Owlchemy Labs-blog owlchemylabs.com/blog/accessibilityupdate.

“VR voor iedereen is onze visie bij Owlchemy en we denken altijd aan toegankelijkheid bij het ontwerpen van onze games van begin tot eind”, zegt Andrew Eiche, COOwl van Owlchemy Labs. “We willen dat spelers uit alle lagen van de bevolking VR kunnen ervaren en ons werk aan toegankelijkheid maakt dat mogelijk. Het maakt niet uit of een speler een beperkte mobiliteit heeft, een cognitieve handicap heeft of moeite heeft met lezen, het is onze missie om een ​​leuke en gastvrije omgeving te bieden die voor iedereen toegankelijk is.”

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x