Home Gaming Two Point Campus review (Console)

Two Point Campus review (Console)

Two Point Hospital voelde als een frisse wind binnen het bouw genre, een game met humor, management, toegankelijk en een heerlijke uitstraling. Met Two Point Campus probeert de ontwikkelaar dan ook het succes van Two Point Hospital te herhalen en te zorgen voor een nieuwe hit binnen de Two Point series. Echter ben jij nu de baas van een campus en moet jij ervoor zorgen dat je campus goed aangeschreven staat, aantrekkelijk is en ook nog is leuk is. Wij gingen voor jullie op zoek of het spelen van een school directeur en ook bouwkundige nou wel echt interessant is.

Laten wij meteen met de deur in huis vallen en zeggen dat Two Point Campus een heerlijke game is en zeker een waardige opvolger van Two Point Hospital, wij durven zelfs te zeggen in de eerste alinea dat de game beter is dan Two Point Hospital. Two Point Campus heeft al het goede van Two Point Hospital en geeft daar met het campus thema er een heerlijke saus over heen. In Two Point Campus moet je namelijk niet een geweldige campus neerzetten, maar er ook voor zorgen dat jou studenten drie geweldige jaren op jou campus hebben. In Two Point Hospital ging het vaak om een bezoek van drie dagen, maar in Campus gaat het om een bezoek van drie jaar. Studenten zijn niet simpele wezens en moeten dus ook plezier hebben. Je zal dus vaak kijken naar wat studenten nodig hebben, hebben zij meer rust, plezier of ontlading nodig? Jij moet ervoor zorgen dat er studenten kamers zijn waar studenten kunnen slapen, je moet studenten ruimtes hebben waar zij kunnen relaxen en er moeten ook bibliotheken zijn waar studenten opdrachten kunnen maken. Naarmate je campus groeit, naarmate die ruimtes ook toenemen. Echter moet je altijd de balans vinden. Sommige studenten zullen willen feesten, maar als je dat teveel doet heeft dat weer invloed op de cijfers van de leerlingen, terwijl de cijfers weer belangrijk zijn, want hoe hoger je cijfers, hoe meer mensen naar je campus komen om geld uit te geven. Verder moet je denken aan eten op je campus, maar ook aan wat voor eten. Zet je alleen maar automaten neer of huur je iemand in om een van de vele eettentjes te beheren en beter eten te verkopen? Zorg je voor genoeg toiletten en douches op campus? Het zijn allemaal zaken waar je aan moet denken naast ook nog is goed onderwijs geven en welke vakken je per jaar gaat aanbieden. Voor sommige mensen zal Two Point Campus een heerlijke bouwgame zijn in sandbox mode, terwijl voor anderen juist het management gedeelte van Two Point Campus hun zal bekoren.

Al deze systemen die hierboven zijn genoemd hebben allemaal invloed op elkaar. Het heeft invloed op hoe makkelijk leerlingen vriendschappen aangaan, liefdes maar dus ook hoe goed hun cijfers zijn. Je zal altijd meoten kijken naar de positieve en negatieve zaken van feestjes en/of producten. De balans vinden is ontzettend leuk terwijl je ook je cijfers hoog moet houden voor de prestige van je school.

De verhaallijn in de game neemt je dan ook mee naar een kleine campus genaamd Freshleigh Meadows die gefocust is op de wetenschap, naarmate jij je daar hebt bewezen als leider van de campus kan je steeds meer anders scholen omtoveren tot een succesvolle campus. Het doel is om een drie sterren campus er van te maken. Elke school brengt nieuwe uitdagingen met zich mee en tevens ook nieuwe vakken en concepten. Vaak zijn de doelen van een school redelijk hetzelfde als de doelen van de vorige school. Leerlingen tevreden houden of een bepaald cijfer halen voor een bepaald vak.

Je moet dus echt aan van alles denken, maar gelukkig is de game wel toegankelijk. De leercurve binnen de game is eigenlijk bijna wel perfect te noemen voor nieuwkomers. Je leert met kleine stapjes de wereld kan van Two Point Campus en al gauw zal je helemaal in de game zitten. Voor veteranen van het genre zal het misschien wat te langzaam gaan en zal de leercurve iets teveel zijn ingesteld op nieuwkomers. Aan het begin van de game zal je dan ook veel naar schermpjes zitten te kijken en zit je te wachten, maar dat is dan ook een van de weinige nadelen aan deze game. Naarmate de game vordert is het kijken naar schermpjes veel minder dan aan het begin van de game.

De stijl van de game is natuurlijk gebaseerd op Two Point Hospital en dat merk je aan alles. Binnen klaslokalen staan gigantische machines die de raarste dingen doen. Two Point Campus wilt zichzelf niet al te serieus nemen en dat zal veel mensen ook bekoren. Echter is het soms wel heel stom en suf waardoor je af en toe een beetje zucht en als volwassen man gewoon een stomme grap vindt. De graphics zijn echter heerlijk om naar te kijken en de art style is een genot voor het oog. De muziek in de game is ook om te genieten en geeft je zeker een heerlijke vibe tijdens het bouwen en het managen van je studenten.

Two Point Campus is daarom een waardige opvolger van Two Point Hospital die eigenlijk ontzettend veel goed doet. Het is een game waar wij bij That’s Gaming veel plezier van hebben en in de toekomst nog vele zullen spelen. Het bouwen, managen en de uitdaging biedt ons genoeg plezier. De game is ook geweldig geoptimaliseerd van console en is prima te spelen. Tuurlijk is de PC versie misschien iets beter en wat intuïtiever, maar de console versie is perfect voor mensen die niet de PC hebben om dit op te spelen. Two Point Campus is een game die wij zeker aanraden voor als je een weekend rustig wilt bouwen en een school wilt bouwen waar je wel plezier kan hebben.