Home Featured Trials Rising Review

Trials Rising Review

In de Trials serie zijn er al vele delen vooraf gegaan. RedLynx de maker van de game heeft al 14 delen hiervoor gereleased. De oude delen voordat Ubisoft het overnam waren voornamelijk browser games. Het nieuwste deel in de telg is Trials Rising wij zijn al een klein weekje bezig geweest met de game en hieronder zie je onze bevindingen van de game dus check het snel.

Afbeeldingsresultaat voor trails rising

Basis

In het begin van de game krijg je een soort school opdrachten waarbij je kan leren omgaan met de mogelijkheden van Trials. Bij de eerste school opdracht leer je bijvoorbeeld hoe je moet leunen en goed neer moet komen. Dit kun je weer gebruiken in de aankomende races die je moet gaan berijden. Hoe verder je komt in Trials Rising hoe meer sponsoren je vrij speelt die je weer credits en Experience points geven waarbij je weer level up kan gaan. Ga je level up dan krijg je een kist waarmee je weer nieuwe stickers voor je motor, onderdelen voor je motor en nieuwe kleding voor je karakter kunt vrijspelen. Bij een bepaald hoogte level zul je ook nieuwe motoren vrij kunnen spelen. Je kunt ook motoren kopen met credits die je verdient met behalen van levels.

Wat het mooie is van de game is dat je de hele wereld door gaat en bijna in alle landen terecht gaat komen. In elk land zul je gaan racen in de karakteristieke omgeving van dat land. Zo zul je in Nederland over molen wieken heen gaan racen. In Mexico zul je bij het tomaten festival gaan racen en in Rusland zul je veel artillerie zien. Elk land heeft zijn eigen ding en daar hebben ze goed naar gekeken in de game.

Afbeeldingsresultaat voor trails rising

Je kunt ook veel collectibles zoeken in de verschillende levels. Sommige levels hebben gouden eekhoorns verstopt zitten maar die zijn heel moeilijk te vinden. Je krijgt dan weer 5 nootjes per gevonden gouden eekhoorn die je weer kunt besteden aan nieuwe dingen.

De omgevingen van Trials Rising zijn prachtig gedetailleerd gemaakt. Je kunt zien dat er veel aandacht aan de omgevingen is besteed. De motoren en parcours zijn ook mooi gemaakt en zien er allemaal gelikt uit. Als je online gaat zie je geen verschil met de single player dat is ook zeer goed gedaan.

Replay

En of er Replay value in deze game zit sommige levels zul je wel 5 tot 10 keer moeten spelen sommige nog veel meer. Als je de game hebt uitgespeeld kun je ook nog lekker online knallen dus er blijft genoeg te doen. Heeft iemand uit je vriendenlijst je record gebroken dan kun je proberen je eigen record weer terug te krijgen het word allemaal netjes aangegeven.

Geluid

Het geluid in de game zit goed in elkaar. De soundtrack is heerlijk. Lekkere rock muziek voor in de levels en het geluid van de motoren en omgevingen erbij en je hebt een perfect plaatje.

Laadtijden

Hier wou ik het wel over hebben want de laadtijden zijn soms erg lang vind ik zelf. Het kan wel 2 minuten duren voordat de game is opgestart en dan nog 1 minuut voordat je in een level zit. De matchmaking online neemt ook de nodige tijd het is elke keer een minuut wachten totdat je kan racen dan nog een minuut wachten totdat je in de game zit ik vind het soms erg lang duren.

Al met al is Trials Rising een heerlijke game geworden. Het speelt heerlijk weg, heeft verrassend moeilijke gameplay en is erg leuk vanwege de karakteristieke omgevingen. De game is zeker een aanrader voor iemand die zin heeft om lekker de uitdaging aan te gaan.