Home Featured The Surge 2 Review

The Surge 2 Review

In 2017 kwam het eerste deel van The Surge uit. Het spel van Deck 13 Interactive werd toen gezien als Dark Souls kloon maar wist door zijn setting en verhaal toch een nieuwe ervaring neer te zetten. Ondertussen twee jaar later zijn we bij het vervolg gekomen van The Surge. Weet The Surge 2 net zo’n goede ervaring neer te zetten als het eerste deel of sneeuwt het een beetje onder? Je leest het in deze review.

The Surge 2 is een Action Role Playing Game die gespeeld word vanuit het derde persoons perspectief. Zodra je het verhaal begint krijg je al te maken met een uitgebreide character creator om je karakter zo aan te passen zodat hij of zij eruit ziet zoals jij wil. Spelers kunnen een heel arsenaal aan wapens gebruiken om vijanden om te gaan leggen. Het mooie aan The Surge 2 is dat je nu ook stuk voor stuk lichaamsdelen kan vernietigen door middel van je wapens. Het mooie hiervan is stel je vijand heeft een wapen in zijn handen dan kun je zijn arm er af hakken en zijn wapen gebruiken om andere vijanden om te gaan leggen. Dit brengt veel diversiteit met de wapens. Als je vijanden verslaat laten ze altijd scrap tech achter. Hiermee kun je je moves en ability’s upgraden. Je zult in de game ook veel NPC’s ( Non playable characters ) zien die je opdrachten geven waardoor je weer nieuwe wapens, scrap tech en ability’s kan krijgen die zorgen dat je verder komt in de game. Wat ook handig is is dat je door middel van Graffiti berichten achter kan laten zodat je als speler anderen kunt helpen om verder te komen in de game.

Je zit in een vliegtuig waar je bevriend raakt met een klein meisje genaamd Athena Guttenberg. Wanneer de raket UTOPIA ontploft in de lucht komen er deeltjes vrij die alles verwoestend zijn. Wanneer de deeltjes het vliegtuig aanvallen stort het vliegtuig neer vlakbij de stad Jericho City. Het karakter waarmee je speelt schijnt de enige overlevende te zijn van de vliegtuig ontploffing. Twee maanden later ontwaak je in een gevangenis hospitaal en word je geplaagd door visioenen van Athena. Wanneer de gevangenis word aangevallen door een Delver ( gigantisch mechanisch monster ) worden alle gevangen los gelaten en het hoofdpersonage krijgt zijn exo-skelet om zijn ability’s te verhogen. Je gaat naar Jericho City om daar te kijken of het vredig is maar ook daar is er genoeg aan de hand waar je in de game zelf achter mag gaan komen.

De graphics in de game zijn niet super. Het lijkt alsof er niet veel is veranderd qua graphics ten opzichte van het vorige deel. De graphics van The Surge waren redelijk maar niet baanbrekend en helaas heeft Deck 13 geen upgrade gedaan bij dit nieuwe deel van The Surge.

Geluid

Het geluid is wel goed als je een headset op zet of DTS setje hebt krijg je hele vette geluiden bij de game. Veel ontploffingen, gebieden die verwoest worden door monsters en nog veel meer.

The Surge 2 is een lekkere Action RPG voor mensen die houden van moeilijke RPG’s. Houd je er van om een flinke uitdaging te hebben dan is The Surge 2 een game voor jou. Het verhaal is niet super maar kan er mee door maar het vetste in deze game is de actie en die is er meer dan zat. Qua gameplay is de game erg gaaf. Al met al een game die je moet spelen voor de uitdaging.

The Surge 2 is beschikbaar voor Playstation 4, Xbox One en PC.