Home Movies The Super Mario Bros. Movie Review

The Super Mario Bros. Movie Review

Het heeft lang moeten duren voordat er een Super Mario animatiefilm is gemaakt. Super Mario is namelijk een van de grootste personages van Nintendo en ook wel de mascotte van het bedrijf. Nu is er dan eindelijk de film die gemaakt is door Nintendo in samenwerking met Illumination Studios.

Toen de film werd aangekondigd waren er veel mensen die ertegen waren en vraagtekens zetten bij de verschillende stemacteurs die aan de film waren toegewezen. Uiteindelijk is dit gelukkig reuze mee gevallen in mijn optiek en ben je al snel gewend aan Chris Pratt die de stem van Mario doet. Jack Black als Bowser is ook zeker een goede toevoeging en zet misschien wel een van de meest iconische bad guys in de animatie film historie neer.

Het verhaal ga je super snel doorheen maar is erg leuk. Het plot van het verhaal komt erop neer dat Bowser een superstar heeft gevonden en het Mushroom Kingdom wil overnemen of trouwen met Princess Peach. Mario en Luigi zijn aan het begin van de film nog simpele loodgieters in Brooklyn totdat ze een portaal vinden naar een ander rijk waar Mario naar het Mushroom Kingdom gaat en Luigi naar Bowser’s rijk gaat. Je ziet heel goed hoe de karakters gaan van simpele loodgieters naar grote helden.

Uiteindelijk word er in de film een flinke reis door Nintendo werelden gemaakt en zul je veel bekende karakters zien uit Nintendo games waaronder Donkey Kong. Ook zijn er verschillende verwijzingen naar eerdere games zoals het portret van Princess Peach uit de Nintendo 64 versie van Super Mario en word er ook Kart gereden als zijn de Super Mario Kart.

The Super Mario Bros. Movie is een film die leuk is voor zowel jong als oud. De oudere mensen die veel Mario games hebben gespeeld zullen dit zien als een feest van herkenning en de jongere kijkers zullen dit zien als een erg leuke film. Al met al een geslaagde film van Nintendo.