Home Featured The Good Liar review

The Good Liar review

by Marc Beers

Toen ik een paar weken geleden de trailer van deze film in de bioscoop zag, wilde ik deze film zeker in de bioscoop gaan kijken. Deze trailer trok mij vooral aan, vanwege de fantastische acteurs die erin zitten, Helen Mirren en Ian McKellen. Daarnaast wilde mijn moeder hem ook zien, dus gingen we samen naar de bioscoop. In deze review vertel ik of het een interessante film is of niet.

Laat ik beginnen met het verhaal. Oplichter en zwendelaar Roy Courtnay is erg blij als hij de rijke weduwe Betty McLeish op een datingsite ontmoet. Wanneer Betty haar huis en leven met hem deelt, betrapt Roy zichzelf erop dat hij om haar geeft. Een simpele oplichting verandert daarmee in de meest verraderlijke klus van zijn leven. Meer dan dit vertel ik niet over het verhaal, want dan zou ik dingen gaan spoilen dit wil ik nooit in mijn reviews. Het enige wat ik nog zeg is dat ik het een erg interessant verhaal vind.

De twee hoofdpersonages, Betty en Roy worden gespeeld door Helen Mirren en Ian McKellen. Het zal waarschijnlijk niemand verbazen dat het acteerwerk fantastisch en van een heel hoog niveau is. Mirren en McKellen spelen hun rollen met verve als de weduwe Betty en oplichter Roy. De bijpersonages waren ook erg goed en dan met name Russel Tovey als de kleinzoon van Betty, Stephen. Ook vond ik dat Jim Carter (vooral bekend als Mr. Carson uit Downton Abbey) het erg goed deed als vriend en medeoplichter Vincent.

Een film als deze zit natuurlijk vol plotwendingen. Geen zorgen, deze ga ik hier niet verraden. Het enige wat ik hierover wil zeggen is dat ik ze erg goed uitwerkt vond en dat ene nog meer een verrassing was dan de andere. Dit is ook een van de redenen waarom deze film in mijn ogen erg goed is en goed werkt.

Ik raad deze film zeker aan als je van een goede thriller met goed plotwendingen houdt. Maar als belangrijkste reden raad ik deze film aan vanwege het fantastische acteerwerk van Ian McKellen en Helen Mirren. Ga deze film dan ook zeker zelf beleven.