Home Movies [Review] Jurassic World

[Review] Jurassic World

Jurassic World opent zijn deuren! Gemodificeerde dino’s lopen rond en geven het publiek wat ze graag willen zien. Tot het lab een grote fout maakt en deze een gevaarlijke dino tot leven wekken.

Vernieuwd park
Jurassic World is natuurlijk een soort remake van de voormalige Jurassic Park-serie. De film gebruikt dan ook een deel van de oude sets en komt met een verhaal dat de oudere films niet vergeet te benoemen. Toch kent deze versie ook vele nieuwe onderdelen. Allereerst de cast zelf. Chris Pratt, Bryce Dallas Howard, B.D.Wong, Nick Robinson & nieuwkomer Ty Simpkins maken deze film de moeite waard om te zien. Daarnaast is het vernieuwde park erg high tech en avontuurlijk ingericht. Ook het verhaal weet het publiek toch twee uur lang te boeien. Naast het acteerwerk en de grafische vooruitgang, kun je deze film tegenwoordig ook zien in IMAX 3 of gewoon 3D.

Het verhaal
Dit keer speelt het verhaal zich af op hetzelfde eiland als de vorige films, maar dan groter en meer technisch. Daarnaast kent dit nieuwe park ook een extreem groot aantal aan Starbucks winkels, Samsung telefoons en Mercedes-Benz auto’s. De manager van het park wil de nieuwe dino uitproberen, maar die blijkt te slim te zijn voor het eigen reservaat. De dino ontsnapt en brengt zo het volledige park in gevaar. De parkleiding is dan genoodzaakt het probleem op te lossen en alle mensen in veiligheid te brengen. De film is erg grappig en heeft goede momenten van spanning, schrikmomenten en zelfs liefde.

Verassing
Om de fans van de volledige serie te laten weten dat ze niet vergeten worden, brengen de makers van de film een aantal oudere sets terug. De dome komt terug en er word gerefereerd naar de oude parkmanager. Maar de grootste verassing van deze film is dat de oude, en welbekende, T-Rex terugkeert op het moment dat het park hem het meest nodig heeft.

Ben jij een fan van de vorige films en houd je van humor, spanning en gemodificeerde dino’s? Dan is deze film zeker iets voor jou. Maar als je wil kun je natuurlijk ook gewoon komen voor de intense blikken van Chris Pratt of Bryce Dallas Howard.