Home Movies [Review] Magic Mike XXL

[Review] Magic Mike XXL

Channing Tatum’s stripperverleden maakt weer een comeback in de nieuwe Magic Mike XXL! Veel te gespierde mannen, te weinig kleding en verbazende goede dansers maken deze film verbazend goed.

Première
Woensdagavond rond 7 uur stond Rembrandtplein compleet afgeladen met allerlei schreeuwende tiener- en volwassen vrouwen. Het was gemiddeld 34 graden, maar met de menigte en de lading aan mensen liep de temperatuurmeter gemakkelijk op tot 38 graden. De ambulance heeft het feestje meerdere keren moeten onderbreken, want vele van de meiden liepen een zonnesteek op. Afgezien van de hitte hebben de leden van de cast van Magic Mike XXL(Channing Tatum, Amber Heard, Joe Manganiello, Adam Rodriguez, Jada Pinkett-Smith en Matt Bomer) lang buiten gestaan om vrijwel iedereen even te spreken en een handtekening uit te delen. Channing Tatum weigerde zelfs naar binnen te gaan voordat hij iedereen even had kunnen spreken, iets wat de organisatie niet op prijs stelde. Gelukkig vonden de schreeuwende meiden dit absoluut niet erg. De mannen gingen rond half 8 naar binnen en verlieten Pathé Tushinski weer rondom 10 uur. Pas na 11 uur was het voor Pathé Tushinski weer rustig.

De film
In vergelijking tot de vorige film was Magic Mike XXL daadwerkelijk een goede film, naar mijn idee. Natuurlijk was het verhaal niet heel intrigerend of lastig in elkaar gezet, maar dat maakte deze film juist goed. Het was totaal niet geforceerd en had een simpele verhaallijn die goed uit te werken was. De mannen willen voor de laatste keer de stripperconventie aandoen en daarna stoppen met het leven als stripper. Ze rijden er met z’n allen naartoe, moeten over een aantal problemen heenstappen en geven uiteindelijk de grote eindshow. Daarna eindigt het verhaal met een goede avond feesten met vrienden. De film heeft goede grappen en goede dialogen. Daarnaast zitten er een aantal leuke, grappige dansscènes in die voor menig vrouw natuurlijk leuk is om te zien. Ondanks de gespierde en blote mannen, vind ik toch dat er ergens meer respect mag komen voor deze film. De film is gemaakt met een knipoog naar de Hollywoodindustrie en is gemaakt door een groep mannen die het ook echt leuk vonden om zo’n film te maken. Daarnaast is dit verhaal gebaseerd op het verleden van Channing Tatum. Al met al zijn de makers er toch in geslaagd een simpele en goede film op het doek te zetten. Overigens zit er ook veel meer mannenhumor in deze film dan het vorige deel.

Waarom zou ik deze film moeten kijken?

Persoonlijk ben ik van mening dat Magic Mike XXL toch een vrouwenfilm blijft. Het is een film met bijzonder veel halfnaakte mannen die op een zeer seksuele manier dansen. Toch heeft deze film veel meer mannenhumor en is het idee van het strippen zelf al meer op de achtergrond geraakt. Het gaat in deze film meer om de band tussen de heren. De nadruk ligt nu dus niet meer alleen op het dansen zelf, al eindigt de film met een grote eindshow. Ik denk dat als je van humor, dansen, gespierde mannen en een road trip houd dat deze film nog best een goede kanshebber is. Is het nou zo dat je jezelf nog niet naar de bioscoop ziet gaan voor deze film wil ik je toch het volgende meegeven; Mocht je nou een Pathé-pas hebben of een gratis kaartje en je weet niet waar je naartoe moet… Probeer deze film dan toch maar eens. Je kunt altijd nog weglopen of eventueel thuis afkijken :).