Home Gaming Review: HITMAN Ep. 1 – PARIS

Review: HITMAN Ep. 1 – PARIS

[vc_row][vc_column][text_block_nav title=”Intro”]Zoals de meeste gamers al wel wisten verschijnt HITMAN pas in 2017 als complete game op disk. Echter kun je voor 15 euro wel al de eerste missie spelen. In de loop van dit jaar komt er elke maand een extra missie bij. HITMAN fans kunnen dus alvast in de wereld van Agent 47 stappen met het eerste scenario dat zich afspeelt in Parijs. Na zo’n 5 uur de PS4 versie te spelen merkte we al snel dat HITMAN wederom een topgame is.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Introductie”]Voor de lezers die niet bekend zijn met de HITMAN reeks: HITMAN is een stealth action game waarbij je in de schoenen stapt van Agent 47, een kloon die gemaakt is voor huurmoorden. In het zesde deel is er ook weinig veranderd. Je doel is om belangrijke doelwitten uit te schakelen en zo de wereld te veranderen. De HITMAN games zijn al jaren een succes en ook de nieuwste release versterkt dit.

hitman3

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Verhaal”]Gameplay

Wat HITMAN erg goed doet is de vlotte gameplay. Het hele spel bouwt op AI (Geprogrammeerde karakters) wat betekend dat als dit niet goed wordt neergezet de beleving een stuk minder goed wordt neergezet. Gelukkig weten ze bij IO Interactive hoe je ervoor zorgt dat dit niet gebeurd. HITMAN is erg uitdagend en op sommige moment wordt er veel van je gevraagd om de computer te omzeilen. Denk hierbij aan bewakers die bepaalde kamers of verdiepingen bewaken waar je alleen langskomt met je juist outfits. Mocht je deze aanpak niet zien zitten kun je ook gewoon via een regenpijp aan het gebouw omhoog klimmen. Dit daagt spelers uit om creatief na te denken. Wat een minpunt is van het spel zijn te wachttijden. Als je per ongeluk een misstap zet en je save-game opnieuw wilt laden kun je daar wel even op wachten. Dit kan tot frustraties leiden.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Verhaal”]Verhaal

Op het gebied van verhaal is er weinig te vertellen. Je bent een agent waarvan weinig wordt verteld. Alles is erg geheim en er wordt weinig informatie vrijgegeven. Uiteraard krijg je wel wat informatie over de missies en karakters in het spel. Maar dit was niet genoeg om echt getrokken te worden door het verhaal. Waarschijnlijk speelt het ook een rol dat alleen de eerste missie nog is vrijgegeven. Hierdoor voelt het als een soort openings-scene. Wat wel erg goed is aan het spel is dat je met afluisteren en sneaken heel veel informatie over side-characters te weten kan komen. Elk personage in de Parijs-missie heeft een eigen verhaal en het is erg interessant om al deze verhalen te ontdekken.

hitman7

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Verhaal”]Graphics

Visueel ziet HITMAN eruit als een meesterwerk. De achtergronden, objecten in het spel en de mensen lopen vloeiend in elkaar over en het voelt aan als een geheel. Bij de prologue merk je al snel dat het er veel werk in de grafische kant van het spel is gestopt. Alles verloopt soepel en er zitten weinig tot geen lags in.  Overigens is het aan te raden om de Framerate op Locked te zetten. Hierdoor komt het beeld er net wat mooier uit en minder schokkerig.

[/text_block_nav][review_summary title=”Review” summary=”HITMAN is wederom een sterk spel. Ondanks het feit dat alleen de prologue en de eerste missie speelbaar zijn is het al een erg goede beleving. De AI is uitdagend en je kan op veel manieren de missies halen. Na de missies een keer gespeeld te hebben is de uitdaging echter enigszins weg. Hoewel de game uitstekend in elkaar is  mist er wel het een of het ander.  Of het de 15 euro waard is, is dus een beetje de vraag. Wij raden spelers aan toch nog even te wachten om de volledige ervaring te krijgen van een complete game.”
positives=”Agent 47 is terug
Veel outfits en items
Grafisch erg sterk