Home Gaming Redfall ontwikkelaar legt uit waarom de game niet draait op Unreal Engine 5

Redfall ontwikkelaar legt uit waarom de game niet draait op Unreal Engine 5

by Mark van Truijen

In een recent interview onthulde Redfall creative director Harvey Smith waarom de aankomende shooter op Unreal Engine 4 zal draaien in plaats van de meer recente en feature-rijkere Unreal Engine 5.

In een gesprek met Wccftech legde Smith uit dat de release van Unreal Engine 5 niet goed uitkwam met de ontwikkeling van Redfall, en eigenlijk halverwege de ontwikkelingscyclus van het spel uitkwam.

“Halverwege het project kwam Epic met Unreal Engine 5, maar het spel is gebaseerd op Unreal Engine 4.26”, aldus Smith. “Als we meer tijd hadden gehad, waren we waarschijnlijk met UE5 gegaan, maar het kostte al veel werk om naar 4.26 te upgraden.”

Game-ontwikkeling is vaak behoorlijk uitdagend, en hoewel Epic Games zijn best heeft gedaan om de overgang van Unreal Engine 4 naar Unreal Engine 5 zo gemakkelijk mogelijk te maken voor ontwikkelaars, kost de beslissing om in het midden van de ontwikkeling van engine te veranderen nog steeds veel tijd en moeite.

In hetzelfde interview verwees Smith ook naar Redfall als het “meest ondersteunde spel” als het gaat om post-lancering inhoud voor Arkane-titels.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x