Home Gaming Paw Patrol: Grand Prix Review (PS5)

Paw Patrol: Grand Prix Review (PS5)

by Marc Beers

Het is een interessante uitdaging om een ​​game te beoordelen als je 34 jaar ouder bent dan de beoogde doelgroep, maar ik ging dit met veel plezier aan.

Paw Patrol: Grand Prix is een kart-racer in dezelfde geest als Mario Kart en Blaze & The Monster Machines, maar dan op bekende Paw Patrol-locaties uit de serie en films. Je racet op 3 iconische Paw Patrol-locaties: de straten van Adventure Bay, de besneeuwde lanen van Jake’s Snowboarding Resort en kronkelende wegen in The Jungle. Er zijn 4-5 racebanen op elke locatie (13 in totaal) die zowel overdag als ’s nachts kunnen worden gespeeld. Je kunt hierbij kiezen voor een willekeurige race met een of meerdere spelers, of het spelen van de Adventure modus waarbij je alle personages een voor een vrij speelt. Ook speel je skins en hoeden vrij voor je pups, die je vervolgens kunt dragen. Het doel van elke race is om als eerste de finish te passeren achter het stuur van het voertuig van je gekozen pup. Je racet gemiddeld 3 laps voordat je de finishlijn passeert.

Er is veel rekening gehouden met de kleinere kinderen; je zult op geen enkele baan een overvloed aan bochten vinden, er zijn geen haarspeldbochten en de snelheid ligt niet te hoog. Er is één besneeuwde baan met hele lange, bochtige bochten die opvalt als de meest opwindende. Je kunt de meeste van deze tracks voltooien zonder ooit de drift / rem-knop te gebruiken. Er zijn vertakkende paden op sommige tracks die je een voordeel geven waar maar heel weinig van de AI-tegenstanders gebruik van maken. Net als bij de meeste games in dit genre kom je op verschillende plekken van de baan boostpads en zwevende Paw Patrol-badges tegen. Race over een boostpad en verhoog tijdelijk je snelheid, of rij door een van de badges heen en krijg een willekeurige power-up of een projectiel die je kunt afvuren. Vergeet trouwens niet om zoveel mogelijk hondenbrokjes mee te pakken, hiermee kun je je speciale vaardigheid activeren!

Versnelling, evenals de pick-ups en vaardigheden zijn allemaal toegewezen aan de standaard knoppen (driehoekje, vierkantje, rondje en kruisje) op de Dualsense, in plaats van de trigger- of bumperknoppen. Onzichtbare muren houden je op de baan en stoten je weg van de randen. Er zijn opzettelijke rubberen banden voor AI-tegenstanders; als je iemand vertraagt ​​​​of stopt, zullen alle Paw Patrollers vertragen en samenklonteren zodat je hem weer kunt inhalen. Grote richtingspijlen aan de buitenkant van de baan geven aan waar je de volgende keer heen gaat.

Daarnaast bestaat er ook de automatische piloot. Door het spel op Gemakkelijk te spelen (of door het te activeren via het pauzemenu in een andere moeilijkheidsgraad) zal het spel de kart voor je besturen. Hij accelereert en neemt bochten voor je en zelfs zonder op een knop te drukken. Het is echter niet beperkend – als je de thumbstick gebruikt, kun je sturen. Maar zodra je stopt met sturen, neemt hij de teugels weer in handen. Mijn 3-jarige zoontje heeft een paar races gewonnen met deze modus en gelukkiger kon je hem op dat moment niet krijgen.

Paw Patrol: Grand Prix is ongetwijfeld gebouwd voor zijn doelgroep. De voice-overs en themamuziek zijn accuraat, waardoor veel van de Paw Patrol-bekende persoonlijkheid naar de races wordt gebracht. Ook spreken de pups hun bekende kreten uit wanneer ze hun vaardigheden en hulpmiddelen gebruiken. Hoewel de beelden niet enorm gevarieerd zijn, zien Adventure Bay en de andere locaties er geweldig uit als je er doorheen raast.

Kijkend naar het geheel is het moeilijk om te argumenteren tegen de vreugde die deze game met zich meebrengt. Het avontuur is wat eentonig, maar de andere modi zijn genoeg om ze tevreden te houden. Als je deze kerst op zoek bent naar een leuk cadeautje voor je mini Paw Patrol-fans, dan past Paw Patrol: Grand Prix daar perfect bij.