Home Movies Pathé Thuis stelt Marco van Demen aan als Chief Marketing Officer

Pathé Thuis stelt Marco van Demen aan als Chief Marketing Officer

by Pim, Sel

Streamingplatform Pathé Thuis heeft Marco van Demen aangesteld tot Chief Marketing Officer (CMO). Het bedrijf heeft deze nieuwe functie gecreëerd om de positie van Pathé Thuis als marktleider in de verhuur van online films* in Nederland verder te versterken en is ervan overtuigd dat Van Demen met zijn ruime ervaring in de industrie een belangrijke bijdrage kan leveren aan deze ambitie. 

Marco van Demen neemt jaren aan ervaring mee op het gebied van marketing en media. De afgelopen jaren was Marco werkzaam als Head of Marketing Entertainment Channels bij The Walt Disney Company voor een portfolio bestaande uit Disney+, FOX, 24Kitchen en National Geographic. Met het FOX-team won hij meerdere Promax Awards, waaronder die voor ‘Best Integrated Marketing Campaign’. Daarvoor werkte hij jarenlang als Brand Manager bij SBS Broadcasting voor SBS6, Net5 en Veronica, en werkte hij ruim zes jaar als marketeer voor Radio 538.

Per 1 september is Van Demen gestart in de nieuwe rol van CMO bij Pathé Thuis. Pathé Thuis is zeer verheugd over de komst van Van Demen. “Wij zijn ontzettend trots dat wij Marco aan boord hebben kunnen krijgen om onze positie van grootste thuisbioscoop van Nederland verder te versterken in de sterk groeiende streaming markt”, vertelt Thomas van de Weerd, CEO en oprichter van Pathé Thuis. De dienst verhuurde in 2020 meer dan 10 miljoen films en werd door meer dan 1 miljoen huishoudens gebruikt.

Van Demen: “Met heel veel enthousiasme en energie begin ik aan dit nieuwe avontuur. Ik kijk er naar uit om met het gedreven team en in samenwerking met onze waardevolle partners de positie van Pathé Thuis de komende jaren verder te versterken.” 

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x