Home Gadgets NVIDIA GDC Nieuws: Ubisoft NEO NPC’s verkent de mogelijkheden van digitale mensen in games met Inworld & NVIDIA ACE technologieën

NVIDIA GDC Nieuws: Ubisoft NEO NPC’s verkent de mogelijkheden van digitale mensen in games met Inworld & NVIDIA ACE technologieën

by Jos Vis

In een creatief experiment dat werd getoond tijdens GDC 2024, onderzocht een team gamemakers van Ubisoft de toekomst van Non Player Characters (NPC’s), interactieve gameplay en emergent storytelling.

Ubisoft verkent nieuwe soorten interactieve gameplay met dynamische NPC’s, een gebied dat een revolutie ondergaat door de opkomst van generatieve AI-technologieën. “NEO NPC’s”, het product van hun nieuwste onderzoeks- en ontwikkelingsproject, zijn geavanceerde NPC’s die zijn ontworpen om in realtime te reageren op spelers, hun omgeving en andere personages, wat nieuwe mogelijkheden biedt voor dynamische en opkomende verhaallijnen.

NEO NPC’s zijn ontwikkeld door een multidisciplinair team bij Ubisoft Parijs en zijn het resultaat van de nauwe samenwerking tussen de makers van Ubisoft en toonaangevende GenAI-technologiepartners, NVIDIA en Inworld AI. Inworld’s Character Engine en LLM-technologie stellen Ubisofts verhalende team in staat om een complete achtergrond, kennisbank en gespreksstijl te bouwen voor elke NPC, terwijl NVIDIA Audio2Face, onderdeel van de NVIDIA ACE-suite van technologieën, wordt gebruikt om realtime gezichtsanimatie mogelijk te maken.

Ubisoft liet de mogelijkheden van deze NEO NPC’s zien aan de hand van drie afzonderlijke demoscenario’s. Elk scenario richt zich op verschillende aspecten van NPC’s. Elk scenario richt zich op verschillende aspecten van NPC-gedrag, omgevings- en contextbewustzijn; een spectrum van realtime reacties en animaties; evenals gespreksgeheugen, samenwerking en strategische besluitvorming. Gecombineerd verleggen deze ontdekkingen door het experiment de grenzen van spelontwerp en immersie.

Met NEO NPC’s hebben Ubisofts verhaal- en animatieontwerpers de betrouwbaarheid van gescripte spelelementen gecombineerd met de dynamiek van spontane spelersinteracties, waardoor de toekomst van spelontwikkeling naar nieuwe horizonnen wordt getild.

Met behulp van Inworld AI-technologie creëerde Ubisofts verhalende team twee NEO NPC’s, Bloom en Iron, die hun eigen achtergrondverhaal, kennisbank en verschillende gespreksstijlen hebben om deze unieke personages in het demo-universum te plaatsen.   

Inworld-technologie voorziet de NEO NPC’s ook van intrinsieke kennis van hun omgeving en interactieve reacties dankzij Inworld’s LLM. Audio2Face biedt gezichtsanimaties en lipsynchronisatie voor de gezichten van de twee NPC’s in realtime.

Quotes:
“Gen AI zal spelerservaringen mogelijk maken die nog ondenkbaar zijn, met slimmere werelden, genuanceerde personages en opkomende en adaptieve verhaallijnen”, zegt Guillemette Picard, Ubisofts SVP van Production Technology. “Door samen te werken met NVIDIA aan ons NEO NPC-prototype: NVIDIA’s Audio2Face-oplossing hielp ons om een diepere immersie te creëren door middel van realtime gezichtsanimaties voor echt improvisatorische NPC-gesprekken.”

“AI is een krachtig hulpmiddel dat de ervaringen van spelers enorm kan verbeteren door games dynamischer, meeslepender en unieker te maken”, zegt John Spitzer, vicepresident Developer and Performance Technologies bij NVIDIA. “We zijn verheugd om samen te werken met Ubisoft om NVIDIA ACE in te zetten voor de ontwikkeling van digitale personages.”

Game Ready voor Horizon Forbidden West Complete Edition
NVIDIA heeft ook een nieuwe Game Ready driver uitgebracht voor Horizon Forbidden West. De nieuwste Game Ready Driver maakt pc’s of laptops van gamers klaar voor Horizon Forbidden West Complete Edition. Met dag-één ondersteuning voor DLSS 3, DLAA en Reflex kunnen GeForce-gamers deze nieuwe driver downloaden en installeren voor de ultieme ervaring bij het gebruik van deze technologieën in het veelgeprezen spel.

Deze Game Ready Driver bevat ook ondersteuning voor de nieuwste DLSS 3.5-update voor Portal with RTX, die DLSS Ray Reconstruction en NVIDIA RTX IO introduceert, 11 G-SYNC-compatibele gamingschermen en 2 nieuwe Optimal Settings, zodat je in de nieuwste games kunt springen met geweldige prestaties en beeldkwaliteit, zonder dat je de instellingen handmatig hoeft aan te passen.

Download en installeer de nieuwe GeForce Game Ready Driver via het tabblad Drivers in de NVIDIA-app, GeForce Experience of GeForce.com, en lees verder voor meer informatie.

Over Game Ready Drivers
GeForce Game Ready Drivers leveren de beste ervaring voor uw favoriete games omdat ze nauwkeurig zijn afgestemd in samenwerking met ontwikkelaars en uitgebreid zijn getest op duizenden desktop- en laptophardwareconfiguraties voor maximale prestaties en betrouwbaarheid.

Het Game Ready Driver-programma van NVIDIA is van meet af aan opgezet als methode om de best mogelijke game-ervaring te bieden. Dit programma creëert een synergie met game-ontwikkelaars en zorgt voor een regelmatige uitwisseling van pre-release game builds en drivers. We werken samen aan het vinden van optimalisaties en het oplossen van problemen en itereren builds op basis daarvan om ervoor te zorgen dat zowel de game als de Game Ready Driver de hoogste kwaliteit en prestaties leveren bij de lancering.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x