Home Gaming Hot Wheels Unleashed Review

Hot Wheels Unleashed Review

Als je denkt aan Hot Wheels denk je gauw aan die kleine autootjes die kinderen allemaal sparen in de winkel. Als volwassene denk je dan misschien gauw van Hot Wheels Unleashed is een race game voor kleine kinderen. Niets hiervan is minder waar want Hot Wheels Unleashed is een game voor zowel volwassenen als kinderen. Wij hebben de game uitgebreid mogen checken en hieronder zie ons oordeel!

De developer van de game Milestone brengt het nostalgische gevoel van Hot Wheels. Developer Milestone is onder andere bekend van games zoals RIDE, MotoGP en Monster Energy Supercross-series. Waar de andere games simulatie titels zijn is Hot Wheels Unleashed een echte arcade racer. Het is ook een rare keuze dat Milestone heeft gekozen voor een arcade racer nadat ze altijd simulatie titels hebben gemaakt maar dit pakt gelukkig goed uit.

Hot Wheels is al meer dan 50 jaar een begrip in de wereld van miniatuur race autootjes. Het is begonnen als kinderspeelgoed maar liep later uit tot verzamelspeelgoed voor alle leeftijden. Er zijn ook mensen die hele parcours bouwen om hun race auto’s op te laten scheuren.

In de game kun je verschillende modes kiezen om in rond te scheuren. Wanneer je de game begint is het goed dat je in de carrière begint. In deze verhaallijn kun je onderdelen en geld vrijspelen om je wagens te upgraden en nieuwe te kopen. Hoe meer je je wagens upgrade hoe meer records je kan gaan breken. Je zult in de verhaallijn verschillende soorten races tegen komen denk hierbij aan: Quick Race, Time Trials en Boss Fights. Hoe meer je behaalt hoe sterker je je wagens kunt maken en hoe meer wagens je vrij kan spelen.

Op grafisch gebied is de game om van te smullen. Ik heb de game mogen proberen op een Xbox Series X en de game ziet er echt heel mooi uit. Zowel de banen als omgevingen zijn heel mooi vormgegeven. Wat ook mooi is gedaan is de muziek in de game. De muziek bestaat uit goede lekkere beats maar zodra je veel sneller gaat rijden gaat de muziek ook veel sneller dit is heel vet gedaan.

Ook kun je in de game je eigen tracks maken in de Track Editor. Hoe verder je komt in de carrière hoe meer dingen je vrijspeelt in de Track Editor. Dit is wat de game wel uniek maakt en ook erg uitdagend om alles te gaan behalen om zo vet mogelijke tracks neer te gaan zetten.

Minpunten

De game is op zich wel goed maar komt op een aantal vlakken ook tekort. Zo heb je de carrière modus waarin de eerste helft echt heel erg makkelijk is en de tweede helft word gelukkig uitdagender. De muziek is wel goed te noemen alleen er is niet veel variatie in de nummers.

Hot Wheels Unleashed is een leuke game waarin je lekker kunt scheuren en lekker in los kunt gaan met tracks bouwen en veel lol kan hebben. Helaas komt de game wel op een aantal punten tekort. Hot Wheels Unleashed is een leuke racer voor jong en oud maar niks meer en niks minder.