Home Gaming Disney Infinity’s Marvel Battlegrounds Review

Disney Infinity’s Marvel Battlegrounds Review

In een wereld waarin we steeds meer spellen zien die functioneel zijn met extern speelgoed heeft Disney Infinity op dit moment de leiding met een ontzettend uitgebreid spel die veel disney licenties (Star wars, Marvel, incredibles etc.) bij elkaar brengt. Is de nieuwe uitbreiding genaamd Battlegrounds hier een goed vervolg op, of is het een snelle manier om ons geld afhandig te maken?

Laten we beginnen met wat er in deze uitbreiding nou eigenlijk anders is dan in de vorige 3. Want in plaats van 4.0 krijgen we nu battlegrounds en dat betekent op z’n kortst gezegd dat we een heel nieuw spel krijgen. We krijgen namelijk een 4 player fighter met omgevingen die allemaal kapot kunnen en ontzettend divers zijn. En het mooiste eraan is dat je alle Marvel figurines die je hebt verzameld kunt gebruiken in deze epische gevechten. Heb je nou nog geen Marvel figurine, maar wil je dit wel graag spelen? Niet getreurd je krijgt namelijk een ontzettend mooie First Avenger figurine erbij!
Hoewel dit allemaal ontzettend fijn wegspeelt en een super toffe uitbreiding is het feit dat het alleen maar Marvel is ook wel een van mijn minpunten van het spel. Ik had veel liever met Kylo Ren tegen Iron Man gespeeld, maar misschien is dat iets voor de toekomst

in3_playset_marvelbattlegrounds_small-600x582

Combat

Het belangrijkste aan een fighter is natuurlijk de combat, en met een gerust hart kan ik wel zeggen dat dit wel goed zit in Battlegrounds. De combat is geproduceerd door Devil May Cry Developer Ninja Theory, dus als dat een beetje je ding is zit je hiermee gebakken.

569fe228220d9_1

Hoewel Disney Infinity nooit echt bekend heeft gestaan om zijn verhaal is het in deze uitbreiding wel bijzonder schaars, het  verhaal heeft wat weg van Age of Ultron en de eerste Avengers door elkaar maar was allemaal net te kinderachtig en net niet interessant genoeg om mij heel veel te boeien. Gelukkig speel ik fighters meestal niet voor het verhaal en kon ik daarna weer verder met flinke Marvel kont schoppen!

Waar is mijn online?

Als groots fan van fighters en als iemand die zichzelf ook wel als semi goed ziet kon ik niet wachten om in de online modus te duiken en met spiderman online even flink de boel op stelten zetten. Mijn teleurstelling was daarom ook groot toen ik erachter kwam dat er helemaal geen online in zat, je kunt met een vriend of met bots spelen en thats it. Hoewel het hierdoor nog steeds ontzettend vermakelijk is en het soms ook nog vrij lastig  is om tegen bots te winnen mis ik de online functie wel.

Battlegrounds is een geweldige uitbreiding op het al geweldige Infinity, het spel speelt lekker weg en als een van de weinige fighting games waarin je met zo ontzettend veel Marvel personages tegen elkaar kunt is dit voor iedere fan een nobrainer. Wil je liever competitief spelen, of had je verwacht dat je vanuit hier al je figurines tegen elkaar op kon zetten in een grote disney battle royale Super Smash stijl. Dan kom je van een koude kermis thuis want dat is voor nu nog niet het geval.