Home Gaming Call of Duty: Black Ops 4 gespeeld in Vantablack ruimte

Call of Duty: Black Ops 4 gespeeld in Vantablack ruimte

by Mark van Truijen

De makers van Vantablack, de zwarte coating die het wereldrecord heeft als donkerste substantie ooit door mensen gemaakt, hebben een nieuwe wereldprimeur neergezet door het creëren van ‘s werelds donkerste ruimte ooit om Call of Duty: Black Ops 4 in te spelen. Een speciale versie van Vantablack, VBx2 genaamd, is aangebracht op elke muur van een speciale game-ruimte, als onderdeel van een unieke architectuurervaring, ter ere van de wereldwijde lancering van Call of Duty: Black Ops 4 op vrijdag 12 oktober. In de unieke ruimte van het zogenaamde Black Ops House wordt vrijwel al het licht geabsorbeerd, waardoor het lijkt alsof je de game speelt in een eindeloze duisternis.

Image

Het in Engeland gevestigde Surrey Nanosystems ontwikkelde Vantablack voornamelijk voor gebruik in ruimtevaarttoepassingen, vanwege de unieke eigenschap dat het  99,965% van het natuurlijk licht absorbeert. De VBx2-coating, die is gebruikt om het Black Ops House te maken, is ontworpen om gereflecteerd licht tot zo’n niveau te reduceren dat het uiterst moeilijk wordt om de vormen van een object te onderscheiden, waardoor een driedimensionaal object de indruk wekt van een tweedimensionale zwarte leegte.

 

Zowel de binnen- als buitenkant van het Black Ops House zijn geschilderd in de VBx2-coating. Mensen die het Black Ops House binnengaan, naderen de ruimte over een 40 meter lang verhoogd platform, waardoor ze het gevoel krijgen dat ze een gitzwarte leegte binnenlopen. Wanneer de schuifdeuren opengaan treffen ze een PlayStation 4 Pro en een monitor aan, waarmee de speler helemaal op kan gaan in de game-ervaring.

 

Ben Jensen van Surrey Nanosystems: “Sinds de ontwikkeling van Vantablack hebben we met gelijkgestemde partners samengewerkt om onze coatings op nieuwe en fantasierijke manieren te gebruiken. We zijn allemaal fanatieke gamers en fans van Call of Duty, dus toen Activision contact met ons opnam en we ideeën begonnen te bespreken, konden we niet wachten om dit project tot leven te wekken. Dit is de allereerste keer dat we een ruimte hebben gemaakt die volledig is bedekt met de VBx2-coating, waarmee dit de donkerste ruimte is die ooit door mensen is gemaakt. De toekomst van entertainment draait steeds meer om ervaringen waar je helemaal in wordt ondergedompeld. Wat dat betreft is dit een behoorlijk ultieme ervaring.”

 

David Tyler, VP, Call of Duty, Activision: “Black Ops 4 levert de diepste, meest meeslepende Black Ops-game die Treyarch ooit heeft gemaakt, dus was dit een geweldige kans om een bijpassende ruimte te creëren. Het Black Ops House is een eindeloos donkere speelruimte die de speler volledig onderdompelt in de actie van de game. Of je nu geniet van de all-out combat in Multiplayer, de gloednieuwe Battle Royale-modus, Blackout of de Zombies-sensatie; deze unieke gamebeleving tilt de actie naar een geheel nieuw niveau. Het is een fascinerende en leuke manier om te vieren dat Black Ops 4 later deze week wordt gelanceerd.”

Image

Eén van de mensen die Call of Duty: Black Ops 4 in het Black Ops House speelde was Dele Alli. Hij zei: “Het was een geweldige ervaring om Black Ops te spelen in de blackout-omgeving, het voelde alsof ik in de game zat! Ik wou dat ik mijn eigen blackout-kamer kon krijgen!”

 

Het Black Ops House is ontworpen door Asif Khan, de bekroonde Londense ontwerpstudio die werkt op het snijvlak van architectuur en technologie. Asif Khan: “Zoals veel mensen van mijn generatie ben ik opgegroeid met games, waarbij de woonkamer en tv de standaardomgeving waren. Maar hier kregen we de kans om de hele zintuiglijke ervaring van gamen een nieuwe dimensie te geven. We verhogen de ‘ruimte en tijd’-perceptie van spelers, vanaf het moment dat ze over de zwarte loopbrug lopen, naar een deur die vanuit het niets verschijnt, om vervolgens door een oneindige leegte te worden omhuld. Als architectuurstudio doen we ons best om menselijke ervaringen te verkennen en versterken. We zijn heel blij dat we de kans hebben gekregen om met dit project de grenzen tussen ruimtelijke vormgeving en digitale ervaring te doen vervagen. “

 

Deelnemers aan het experiment konden de Multiplayer van Call of Duty: Black Ops 4 spelen en meer zien van de Zombies- en Blackout-stand.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x