Home Gaming ASUS kondigt overtreffende trap van garantie aan voor al zijn laptops – Laptop defect: geld terug bovenop gratis reparatie

ASUS kondigt overtreffende trap van garantie aan voor al zijn laptops – Laptop defect: geld terug bovenop gratis reparatie

by Mark van Truijen

Vanaf 1 juli maakt elke ASUSlaptop die aangeschaft wordt onderdeel uit van het Reliabilityprogramma. Dat houdt in dat de laptop bij een garantiedefect kosteloos gerepareerd wordt, en dat de gebruiker het aankoopbedrag van de laptop krijgt uitgekeerd.

Deze extra vorm van garantie is geldig gedurende één jaar na aanschaf van de laptop. Na het verlopen van het eerste jaar, kan de laptop altijd nog rekenen op een jaar lang standaardgarantie.

Rodney Voogel, Managing Director ASUS Benelux: “Wanneer je een waardevol product koopt, wil je ook zeker weten dat het goed werkt. Wij hebben zoveel vertrouwen in al onze laptops, dat we nu de beste garantie aanbieden die er is.”

Modellen

Eerder konden de zakelijke ASUSPRO-modellen al rekenen op het Reliability-programma, maar nu worden daar alle consumentenmodellen aan toegevoegd, zonder uitzondering. ASUS is daarmee het eerste merk dat daarmee 100 procent vertrouwen uitspreekt in zijn laptops. Dat betekent dat de ASUS EeeBook F205, t.w.v. €219, volledig vergoed kan worden, tot en met de ASUS ZenBook Pro UX501, t.w.v. €1.749. Het ergste wat er kan gebeuren, is een gratis laptop.

Geen kleine lettertjes

ASUS-laptops staan al jarenlang bekend als betrouwbare laptops, met lage return rates. Met het Reliability-programma gaat ASUS echter nog een stapje verder. Kopers moet kunnen rekenen op hun laptop, of deze nou voor werk, voor een studie of gewoon als entertainment wordt gebruikt.

De extra garantie wordt aangeboden in samenwerking met Opia. Het proces is eenvoudig: na aanschaf moet de laptop aangemeld worden met behulp van een serienummer. Mocht de laptop onverhoopt een garantiedefect vertonen, dan kan er in een tijdsbestek van enkele minuten een reparatie aangevraagd worden.

Om het garantieprogramma zo transparant mogelijk te maken, is geen enkel model uitgesloten. Daarbovenop maakt het niet uit bij welke winkel de laptop is aangeschaft. Als het een technisch defect, of een fabricagefout betreft en het wordt door een ASUS-erkend reparatiebedrijf geconstateerd, dan heeft de consument recht op restitutie.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x