Home Reviews Legends of Tomorrow: “Star City 2046” Review

Legends of Tomorrow: “Star City 2046” Review

[vc_row][vc_column][text_block_nav title=”Intro”]“Vorige week zagen we dat onze Legends waren gestrand in 2047, een alternatieve toekomst waarin de zoon van Slade de baas is en de Arrow mantel over is genomen door Connor Hawke. Jammer genoeg wordt deze epische setting bijgestaan door een geforceerd liefdesverhaal die gelukkig gelijk de kop in wordt gedrukt.

Deze review bevat spoilers.

Legends pakt zich op waar het vorige week is gebleven. Onze helden krijgen een niet zo’n vriendelijke ontmoeting met Connor Hawke waardoor ze genoodzaakt zijn terug te trekken naar het schip om vanuit daar een nieuw plan te bedenken. Daaruit krijgen we weer de formule die Legends nu al een tijdje hanteert (hij werkt verder goed dus ik klaag niet) waarin het team wordt opgesplitst in een paar groepen en daar wat onderlinge verhaallijnen in krijgen.

Laat ik ook maar gelijk beginnen met mijn minst favoriete verhaallijn. Jefferson, Martin, Jay en Kendra hadden deze week de taak om het schip te repareren en we komen er daar achter dat Jefferson gevoelens heeft voor Kendra en doordat hij en Martin gelinkt zijn voelt hij dat ook waardoor hij hem gaat helpen. Dit pakt minder goed uit dan verwacht en door wat domme beslissingen van Martin gaat Jay nu ook proberen om Kendra te versieren. Dit was allemaal niet echt heel erg boeiend op een paar komische scenes na en ik ben dan ook blij dat het aan het eind van de aflevering op was gelost en het relatie gedoe achter de rug is.

Gelukkig komt daarna alleen nog maar goeds. Zoals de Heatwave/Cold teamup. Na lange tijd zien we ze eindelijk weer een keer echt samen en het is weer een pareltje, Rory is op magische wijze de leider geworden van een gang in 2047 en heeft besloten dat hij daar wilt blijven omdat hij alles heeft wat zijn hart begeert, Snark is het hier niet mee eens en we zien hier voor het eerst echt dat Snark wel degelijk wil dat de missie een succes gaat worden en Vandal wordt verslagen. Dit zorgt voor een aantal toffe confrontaties en een paar hele goede dilemma’s die niet perse allemaal worden opgelost deze aflevering.

Het hoofverhaal was nog wel de kers op de taart deze week. Zo zien we niet alleen de zoon van Slade, maar ook een oude en bittere Olliver, we zien de zoon van Diggle die zichzelf Connor Hawke noemt en we krijgen zo ontzettend veel easter eggs. Wat mij toch wel het meest enthousiast maakte was dat de zoon van slade zo ontzettend goed gedaan is, want dit kan betekenen dat we hem in Arrow misschien wel in een later seizoen als villain gaan krijgen en een villain die goed uitgevoerd is maakt de serie al gelijk een heel stuk beter!

[/text_block_nav][text_block_nav title=”oordeel”]Oordeel:
Op een klein plotpuntje na was deze aflevering van Legends of Tomorrow zo ontzettend goed, niet alleen kregen we actie die on point was. We krijgen ook een inkijk in een potentiele toekomst van het flarrowverse zoals wij het kennen. Verder zien we ook dat Snark zich steeds meer een held begint te voelen en over het algemeen ietsje softer wordt.

[/text_block_nav][review_summary title=”Review” summary=”Legends geeft inkijk op de toekomst”
positives=”Eindelijk weer een Snart/Rory team up
Potentiële toekomst