Home Gaming Zwaargewichten van o.a. Tencent en Wargaming naar Jagex

Zwaargewichten van o.a. Tencent en Wargaming naar Jagex

by Pim, Sel

Jagex, de Britse ontwikkelaar en uitgever van RuneScape, kondigt versterking op allerlei niveaus en disciplines binnen de studio aan. Deze groei bouwt voort op de successen van 2019, waarbij Jagex meer dan 100 nieuwe medewerkers in dienst nam om het groeiende hoofdkantoor in Cambridge te ondersteunen met de ontwikkeling, publicatie en bedrijfsvoering. Dit betreft onder andere seniors die hebben gewerkt voor EA, Blizzard, Activision, Ubisoft, Riot en meer. Hiermee voegde Jagex ontzettend veel ervaring uit de gamesindustrie toe aan het team. Het jaar 2020 staat op het punt om opnieuw een jaar van aanzienlijke investeringen in de aanwerving te worden, met nieuwe toevoegingen op alle niveaus en in alle disciplines.

David Bamberger is aangesteld als het nieuwe hoofd Product Marketing voor RuneScape. David is een veteraan in de gamesindustrie met bijna 25 jaar ervaring in gamesmarketing. Meest recent werkte hij bij Tencent America als Marketing Manager voor PUBG Mobile. Hij heeft eerder voor toptitels gewerkt, waaronder Final Fantasy VIITwisted MetalPrince of PersiaHitman en Batman: Arkham Asylum. Naast David is Ouni Kwon toegetreden tot Jagex als hoofd Product Marketing voor Old School RuneScape. Daarvoor bracht Ouni negen jaar door bij Wargaming, waar hij werkte voor World of Tanks. Meest recent was hij Global Product Marketing Director voor Total War: Arena.

Joeyray Hall heeft zich bij Jagex gevoegd in de rol van Creative Services Director. Voordat hij bij Jagex kwam, bracht Joeyray meer dan 23 jaar door bij Blizzard Entertainment, waar hij doorging van 3D Artist naar senior managementfuncties, waaronder Cinematics Senior Project Manager.

Mike Donatelli is toegetreden als Product Director voor Old School RuneScape. Mike heeft bijna 20 jaar ervaring in de gamesindustrie en is zijn carrière begonnen bij Mythic Entertainment. Hij beschikt over een schat aan kennis over online gaming en heeft verschillende senior managementfuncties vervuld voor titels zoals Dark Age of CamelotWarhammer Online en Wildstar.

Stewart Stanbury treedt toe als Business Development Director. Gedurende de carrière van Stewart heeft hij samengewerkt met verscheidene klanten – zoals Adobe, Dell, Ubisoft, EA, Rockstar, King en Wargaming – door ze inzicht, strategie, onderzoek, marketing en spelersretentie te bieden. Stewart zal op zoek gaan naar investerings-, retail- en licentiemogelijkheden voor de zakelijke portfolio van Jagex.

Anna Mostyn-Williams heeft zich bij Jagex aangesloten als Publishing Partnerships Director. Ze heeft meer dan tien jaar ervaring in het werken met toonaangevende merken zoals Xbox, Quantic Dream en Discovery Communications en lanceerde eerder al twee succesvolle technologische startups. Anna zal toonaangevend zijn in het bereik van Jagex en de relaties met platform-, distributie- en marketingpartners.

Phil Mansell, CEO van Jagex, zei:

“Met het grote talent wat we continu aantrekken, is het duidelijk dat er grote dingen op ons pad liggen terwijl we ons klaarmaken voor het 20-jarig jubileum van RuneScape. We erkennen het belang van investeren in uitzonderlijk talent. Met 100 nieuwe medewerkers die we alleen al in 2019 bij Jagex hebben verwelkomd, zijn we getuige geweest van een recordjaar met spannende mijlpalen. We zijn van plan onze talentenpool in 2020 en de jaren daarna nog verder uit te bouwen.”

Deze nieuwe benoemingen komen wanneer Jagex een nieuwe mijlpijl voor de RuneScape-franchise aankondigt. RuneScape en Old School RuneScape hebben samen namelijk een record aantal abonnees bereikt. Meer dan 1,1 miljoen spelers maken gebruik van een abonnement die exclusieve quests en content in een uitgebreide wereld mogelijk maakt.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x