Home Featured XIII Remake Review

XIII Remake Review

In 2003 kwam Ubisoft met de op een comic gebaseerde first person shooter game XIII. De game kwam toen uit op de Playstation 2, Nintendo Gamecube, Xbox en PC en werd gezien als een hele vette shooter in die tijd. Nu in 2020 hebben Microïds en PlayMagic het idee gekregen om de game een remake te geven voor Xbox One, Playstation 4, Nintendo Switch en PC. Wij hebben de game gecheckt en ons oordeel kun je hieronder vinden!

Wanneer je gewond aan een strand wakker word in Brooklyn en last hebt van geheugenverlies word je gered door een strandwacht. Het enige wat je je kan herinneren is dat je van een boot afgesprongen bent terwijl je beschoten werd. Uiteindelijk merk je dat je een bank sleutel tot je beschikking hebt en dat je getatoeëerd bent met de Romeinse code XIII. Wanneer je aangevallen word door een huurmoordenaar genaamd Mongoose is het aan jou om te gaan ontsnappen. Je gaat naarmate het verhaal vordert erachter komen dat de president van de Verenigde Staten ( William Sheridan ) vermoord is en dat jij als XIII zijnde verantwoordelijk moet zijn voor de moord.

Waar de gameplay bij het originele deel heel flexibel liep loopt het bij de XIII Remake voor geen meter. Wanneer je vijanden neer schiet duurt het 2 seconden of langer voordat de vijand neer gaat. De game loopt ook niet echt flexibel wat betreft karakters waar ze normaal gewoon goed lopen lopen ze nu als een houten plank. De game hapert als een malle wat ook heel frustrerend is.

Op grafisch gebied is de game wel flink verbeterd. Het ziet er een stuk strakker uit. Helaas zitten ook op grafisch gebied er nog wat foutjes in de game. Karakters die in een keer verdwijnen of glitchen.

De game XIII Remake is niet af. Er zijn nog veel problemen die misschien met flinke updates opgelost kunnen worden. Maar voor nu had de game nog niet uitgebracht mogen worden vanwege de vele bugs en glitches in de game.