Home Gaming Xbox One X/PS4 Pro grafische verschillen pas tot zijn recht bij Triple A games

Xbox One X/PS4 Pro grafische verschillen pas tot zijn recht bij Triple A games

by Mark van Truijen

De Xbox One X staat gepland voor 7 november

Vanaf het moment dat Microsoft met details naar buiten kwam omtrent hun Xbox One X, is er veel discussie over de grafische vergelijking tussen deze en de PS4 Pro. Uiteindelijk, voor optimalisatie en grafische verbeteringen ben je afhankelijk van een aantal factoren, waaronder studio financiën, het spel zelf en wat je wil.

BetaDwarf CEO Steffen Kabbelgaard, zijn bedrijf zit achter Minion Masters: Forced To Duel, gelooft erin dat de grafische verschillen echt tot uiting komen in de grote Triple A games.

Toen er gevraagd werd naar de verschillen tussen beide, voornamelijk omdat de een een betere GPU en geheugen bevat, liet Kabbelgaard het volgende weten. “The strength of the Xbox One X is surprisingly big, which logically would mean that the games on the Xbox One would look at lot better than the PS4.

“Chances are that developers that want to go to the limit will edge more towards the Xbox One X because of the relative ease of porting to PC and the other way around with the UWP.  The main thing that would keep cutting edge developers away from the Xbox One X would be backwards compatibility, with the original Xbox One being a lot weaker. Then again, the same goes for PS4.”

“Generally,  for smaller games the difference will not really matter, but for the big AAA games I do expect a higher, more stable framerate on the Xbox One X, and most likely more games that will be able to run true 4K.”

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x