Home Featured Within the Blade Review

Within the Blade laat je spelen als het karakter Hideaki wiens missie het is om Japan vrij te maken van de heerschappij van een slechte heerser en zijn onderdanen die allemaal gebruik kunnen maken van demonische kwaliteiten. Als je houd van een old-school Ninja game voor zijn verhaal dan ben je bij deze game op het goede adres.

Within the Blade is een actievolle game die wel lijkt op een retro game maar heeft alles in zich wat een moderne game ook heeft daarom kan de game goed met deze tijd mee. Eigenlijk ben ik best blij met deze game want de meeste indie games proberen te veel te lijken op klassieke games maar deze game heeft een compleet eigen stijl. De combinatie van stealth en actie is goed gedaan waardoor fans van het genre zich heerlijk uit kunnen gaan leven in de game.

De hoofd gameplay van Within the Blade laat je vooral veel rond springen terwijl je je wapen gebruikt dat je op dat moment in bezit hebt om daarmee vijanden te verslaan. Met dat in gedachte zijn er nog veel meer controls die je kan gebruiken maar dat komt pas als je vaardigheidspunten hebt gebruikt.

Als je het geduld hebt om alle controls goed onder controle te krijgen kun je je klaar maken voor een groot en spannend avontuur. De verhaal lijn bevat 5 levels met in elk level 5 acts. Dit is best lang aangezien de game behoorlijk pittig is. Ook heeft iedere act optionele missies om te behalen en die zorgen er weer voor dat je extra geld krijgt en meer vaardigheidspunten. Als je het voor elkaar hebt gekregen om de verhaallijn te behalen kun je nadien ook nog 23 extra uitdagingen gaan behalen die erg moeilijk zijn om te behalen.

De verhaallijn werkt ook erg fijn in het geval dat als je bepaalde acts hebt gehaald dat je dan terug kan naar de stad om nieuwe items te kopen, meer gedeeltes van de skill tree vrij spelen en je kunt gevonden materiaal gebruiken om nieuwe items en uitrusting van te ontwikkelen. Dit is zeker wel handig omdat je wapens kapot kunnen gaan in de levels dus zo kun je weer nieuwe wapens ontwikkelen.

Within the Blade laat je je voelen als een echte ninja en daarmee bedoel ik dat je echt zult moeten trainen om je moves te meesteren. Heb je de game eenmaal goed door kun je lekker aan de slag en maak je alles en iedereen goed kapot. Within the Blade is een aanrader als je houd van indie games met een eigen karakter.