Home Gaming Windjammers 2 review

Windjammers 2 review

Een vervolg maken van een game die alweer stamt uit 1994 lijkt een behoorlijk moeilijke opgave. Toch heeft ontwikkelaar Dotemu de taak op zich genomen om de game een vervolg te geven en hoe dat uitpakt kun je lezen hieronder in de review van Windjammers 2.

Als je aan de game begint en je hebt het nog nooit gespeeld lijkt het net of je aan een hedendaagse Pong game bent begonnen. Maar deze game is veel moeilijker dan Pong. In Windjammers 2 is het de bedoeling dat je met frisbees zoveel mogelijk doelpunten scoort bij de tegenstander. Het principe klinkt makkelijk maar het is een hele uitdaging om dit te bewerkstellen. De game heeft een tutorial en het is zeker handig om dit door te lezen voordat je begint want zonder de basis word je gelijk van het veld geveegd. De game is makkelijk onder knie te krijgen maar zeer moeilijk om te perfectioneren.

De game heeft een prachtige hand getekende stijl en de soundtrack is van een hoog niveau en heeft een jaren 90 vibe om zich heen hangen. Je kunt in de game kiezen uit 10 karakters waar het origineel er maar 6 had. Je kunt ook 10 arena’s kiezen om het in op te nemen tegen andere tegenstanders dit is ook het dubbele van wat er in het eerste deel was. Elke arena heeft zijn eigen voor of nadelen. Zo hebben bepaalde arena’s meer mogelijkheden om snel veel punten te scoren.

De karakters hebben allemaal een speciale vaardigheid ( ook wel de EX ability genoemd )en als je deze gebruikt is het makkelijker om te scoren. Om deze vaardigheid te krijgen moet je een special ability balk vol laten lopen dit doe je door goed te blokken en door aan te vallen. In de game moet je proberen de discs tegen te houden die op je af worden gegooid. Mis je een disc krijg je 9 van de 10 keer een goal tegen. De punten die je tegen krijgt variëren van twee tot 5 punten het ligt er aan waar je hem gooit en waar je de meeste punten vandaan kunt halen.

De game word interessant als je de bewegingen van de tegenstander kunt lezen en daarop kan anticiperen. Je kunt in de game kiezen uit drie moeilijkheidsgraden. Begin je net dan krijg je het al moeilijk op Easy mode. Hoe vaker je speelt hoe beter je de game door gaat krijgen en hoe verder je kan komen in de Arcade mode.

Als je denkt dat je zo goed bent dat je de online mode aan kan dan wacht je een hele nieuwe uitdaging want daar zitten spelers die je niet kunt lezen.

Hou je van uitdagende games die makkelijk onder de knie zijn te krijgen maar toch op de lange termijn zeer uitdagend is dan ben je bij Windjammers 2 bij het goede adres. De combinatie van flitsende gameplay, mooie graphics en leuke soundtrack maakt dat Windjammers 2 een leuke game is om te spelen die genoeg uitdaging bied.

YouTube video