Home StreamingNetflix Wednesday review

Wednesday review

Netflix kent veel series en onlangs kregen we te maken met een andere kijk op The Addams Family in de spinoff, Wednesday. Wednesday Adams is de dochter van de familie en misschien wel de meest ijskoude van allemaal. We kennen haar van vroeger uit de series en de films, maar nu krijgt ze de kans om haar eigen plek te creëren. Wednesday wordt gespeeld door Jenny Ortega en ik moet zeggen dat ze dit uitermate goed oppakt.

Je moet de serie zien als een Adams Family-verhaal met een detectivesausje, gemixt met een highschooldrama. De serie oogt in die context misschien wat als een tienerserie, maar dat is het ook. Maar dat maakt de serie dus niet totaal minderwaardig, in tegenstelling juist.

Zoals gezegd volgen we Wednesday, ze is het zat om in de schaduw te staan van haar moeder en wilt daar vanaf. Alles, maar dan ook alles wordt er in uit de kast gehaald om ervoor te zorgen dat ze het niet naar haar zin gaat hebben op school, want er zullen geen vrienden gemaakt worden. Maar als puntje bij paaltje komt en er een monster verschijnt, draait het verhaal toch. Wednesday voelt zich steeds meer op de juiste plek, daarnaast is Thing ook van de partij en is ze dus niet alleen in de strijd.

De serie telt acht afleveringen, per aflevering komt er een hint bij en wordt er een stukje van de puzzel onthuld. Je zal zien dat de wereld waarin geleefd wordt, maar ook de ‘normale’ wereld last heeft van de mysteries in de wereld. Het lijkt erop dat er samen gewerkt moet worden om het op te lossen.

Persoonlijk heb ik erg genoten van de setting van de show, de interacties die Wednesday heeft met klasgenoten of de leiding van de school. Je merkt gewoon meteen hoe ze in de wedstrijd zit; koppig, brutaal, precies een puber. Het botst dan ook regelmatig met de sheriff, maar achterlijk is ze niet. Ze zal ook tot het uiterste gaan en dat is wat mij zo trekt in de show. Ik hou sowieso wel van mysteries en dat je gewoon verder wilt kijken om meer te ontdekken hoe het nu zit.

Zelf kijk ik echt uit naar een tweede seizoen van deze serie en mocht jij ook benieuwd zijn: check zeker de serie op netflix