Home Gaming Trek to Yomi Review

Trek to Yomi Review

Nadat we al verwend waren met een game als Ghost of Tsushima blijkt het dat een game waarin je als Samoerai mensen wel flink kan behagen. Nu is sinds een week de game Trek to Yomi verschenen wij zijn er uitgebreid mee aan de slag gegaan en hieronder kun je onze bevindingen lezen!

Als je begint aan de game zit je al gelijk goed in de sfeer. De game is in zwart-wit gemaakt en heeft vaste camera beelden waarin je kan rondlopen of gevechten kan gaan uitvechten. Het mooie hiervan is dat het net lijkt alsof je een oude Samoerai film aan het bekijken bent. De game heeft een hele authentieke look waardoor het echt lijkt alsof je een film aan het bespelen bent. Helaas is het zo dat de game op sommige vlakken wat teleurstelt en het lijkt alsof de stijl boven de inhoud van de game staat.

Grafische stijl

De game weet elke shot prachtig neer te zetten. Elke camerahoek is goed neergezet en weet de actie zo realistisch en mooi mogelijk neer te zetten. Je waant je in de game echt in een jaren 40 á 50 Samoerai film en dat is echt een topprestatie die ontwikkelaar Flying Wild Hog neer gezet heeft. Er is hier heel veel afgekeken van oude filmmeesters zoals Kurosawa. Kurosawa stond bekend om zijn prachtige filmische stijl en aangrijpende verhalen. Dit verhaal wat er in de game zit komen we later op terug.

Het verhaal

Het verhaal van Trek to Yomi gaat over een jonge Samoerai leerling waarvan zijn dorp word aangevallen door een stel bandieten. In een poging om jou te redden sterft je leermeester door de handen van de bandieten. De laatste wens van je leermeester is om je volk te gaan beschermen en daarnaast ook de dochter van de leermeester Aiko nooit meer in de steek te gaan laten aangezien zij alles is wat je nog hebt. Het is aan jou om wraak te gaan nemen op de bandieten die je leermeester hebben vermoord en het dorp hebben gesloopt.

Het verhaal klinkt als een verhaal dat we vaker tegen zijn gekomen. Meester gaat dood en jij moet het meisje in nood gaan redden. Doordat de game zich voordoet als een Kurosawa interactieve film verwacht je heel veel diepgang in het verhaal en diepgang in het karakter op zich. Op dit gebied faalt de game omdat het verhaal niet echt heel diep uitgewerkt is en de actie heel erg centraal staat.

Gevechtssysteem

De actie in de game draait vooral om de snelheid. Aangezien de game een Samoerai game is weet je wat er gaat gebeuren. Je staat voor dodelijke gevechten waarbij snelheid en de aanval centraal staat. Je kan je ook verdedigen maar verdedigen kost stamina. Is je stamina op en je krijgt een klap ben je dood. Dit zorgt ervoor dat je je vijand goed moet checken hoe die aanvalt en zijn of haar aanval pareert en een dodelijke counter erna uitvoert. Je hebt veel tijd om je counter voor te bereiden en de game helpt je ook een beetje omdat het een beetje houterig werkt.

Hierdoor lijkt het alsof het spel erg makkelijk is. Ook is er weinig verschil in de vijanden die je tegenkomt. Er zijn snelle vijanden die je snel kan verslaan, vijanden met een armor die je met een aantal klappen kan verslaan en vijanden die vanaf afstanden proberen je neer te halen met pijl en boog of met een geweer. Ook krijg je als de game vordert nieuwe moves te je beschikking maar je kan met de begin moves de game al zo uitspelen. Vanaf de helft ongeveer van de game ga je ook Yokai tegenkomen. Dit zorgt voor meer variatie in de vijanden alleen ze gebruiken nog steeds dezelfde aanvalstactieken.

Je bent in de game eigenlijk constant van save point naar gevecht naar save point aan het lopen. Het enige verschil is dat het aantal vijanden waartegen je het moet opnemen steeds meer word per level dus dit zorgt voor meer uitdaging.

Als je de game hebt uitgespeeld speel je nog wel een hogere moeilijkheidsgraad vrij waarbij jij en jou tegenstanders met één klap te verslaan zijn. Ook ben je een flinke tijd kwijt aan het verzamelen van de collectables. Helaas kun je de collectables niet meenemen naar de volgende game. Dus je moet alles in één playthrough zien te halen.

Trek to Yomi ziet er prachtig uit en weet een bepaalde stijl neer te zetten die heel uniek is in zijn soort. Helaas is de gameplay behoorlijk oppervlakkig en het verhaal zeer voorspelbaar. Trek to Yomi is een game die je in een weekendje wel erdoorheen knalt. Het is een leuke ervaring om te spelen maar daarna ben je de game al snel weer vergeten.