Home Reviews Transformers War for Cybertron: Kingdom Netflix Review

Transformers War for Cybertron: Kingdom Netflix Review

Jaaa, daar was hij dan het laatste hoofd stuk in de Transformers: War For Cybertron trilogie, genaamd Kingdom, met zowat een dubbele cast aan leadings en de introductie van de beasts. Het is een heerlijke einde met goeie gevechten en een klein eerbetoon naar de Beast Wars uit de jaren 90.

Transformers: War For Cybertron: Kingdom is een 3D animatie actie drama en het derde deel in de trilogie. Het is de strijd die we kennen tussen de Autobots en de Decepticons, het draait weer om de Allspark, een krachtig object dat de sleutel is om hun thuisplaneet te redden. Maar dit keer komen er nog eens twee andere facties bij, de Mammalian Maximals en de Predacons. Maar uiteindelijk komen ze erachter dat het niet enkel om het redden van de planeet draait, maar dat het dus eigenlijk een veel groter iets is.

De serie knalt erin met de introductie van Maximal en de Predacon karakters, hiermee wordt de cast meteen even uitgebreid. Er is de clash tussen de facties waar je op zit te wachten, maar als het stof is opgetrokken zien we het samengaan van de factie en het samen ten strijde trekken tegen de Decepticons. We zien hiermee ook meteen het signaal dat men met de Transformers franchise wil afgeven, de richting die wordt ingezet welke ook door trekt in de komende live actie film.

Het is ook meteen duidelijk te zien, de dieren hebben de overhand genomen in de eerste paar afleveringen. Mocht je fan zijn van de Beast wars dan kan je je lol op. Gelukkig verliest de serie het overkoepelende plot niet uit het oog, naarmate het einde worden de eindjes netjes aan elkaar geknoopt en vinden we het einde van hun missie.

Dit derde deel van de serie verliep ook een stuk sneller dan we gewend waren van de andere twee delen. Het plot van de serie is eigenlijk binnen no time duidelijk geworden, het had dan ook iets anders neer gezet kunnen worden om wat nadere momenten verder te benaderen. Daarnaast is de actie wel weer van hoog niveau, goeie gevechten met ook de nieuwe karakters.

Wat we ook zagen in de eerste hoofdstukken waren de Gargantuan Transformers, zo zagen we in deel 1 Omega Supreme, Deel 2 gaf ons Scorponok en in deel 3 veranderd de Ark in een heuze behemoth. Het brengt alles tot een geheel, zeker met de komst van de ark als centraal deel in de verhaal lijn. En laten we vooral de slechterikken niet vergeten, ze werden al geteased maar daar waren ze eindelijk. De show gebruikt elementen die fans al een tijdje kennen, zo is Galvatron een andere versie van Megatron uit de toekomst, dit geeft meteen een hele andere vibe hieraan. En dan is er nog Unicron, de duivel voor transformers, deze heeft aardig wat leuke scenes.

Maar zoals in elke serie blijven er wat plot lijnen open liggen, verhalen dit niet afgemaakt worden. Karakters krijgen niet het einde dat ze verdineen. Maar al met al sluit het hoofd plot perfect af.

De show brengt je weer even terug naar vroeger, het gevoel van spelen met je transformers. De gevechten die je had op je zolder kamer. De serie doet dit perfect.