Home Movies The Good Dinosaur (DVD/Blu-Ray) Review

The Good Dinosaur (DVD/Blu-Ray) Review

[vc_row][vc_column][text_block_nav title=”Intro”]Afgelopen winter hebben de animatie fans kunnen genieten van Pixar en Disney’s “The Good Dinosaur”. Heb je de film helaas gemist? Geen probleem! Afgelopen week is hij uitgekomen op DVD en Blu-Ray. Mocht je dus nog twijfelen lees dan snel verder.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Verhaal”] Wat zou er gebeuren als miljoenen jaren geleden de aarde niet werd geraakt door een meteoriet? Dinosaurussen zouden nooit zijn uitgestorven en juist het meest inteligente ras zijn van de wereld. Disney en Pixar nemen ons mee naar de pre-historie waar dino’s nog leven. In de film volg je het leven van Arlo, een angstige herbivoor die samen met zijn ouders, broer en zus op een boerderij woont. Hier zijn ze dagelijks bezig met mais telen om zo de winter door te komen. Alles lijkt vredig tot op een moment Arlo verdwaald en zijn huis kwijt is. Hij staat er nu alleen voor. Lukt het hem om zijn angst te overwinnen en zijn weg terug te vinden naar de boerderij?

a166a15e27bd7bd03dbddb7e40a5bc45dd6962af

The Good Dinosaur behandeld het probleem van angst. Arlo is bang voor alles wat beweegt of wat te dicht bij hem in de buurt komt. Dit is een probleem dat weinig wordt aangekaart in animatiefilms wat deze film toch wel bijzonder maakt. Op sommige punten is de angst van Arlo ook erg voelbaar. Dit in combinatie met de uitstekende animatie CGI resulteerd in een goed weergegeven atmosfeer en toon van de film. Van de gedetailleerde natuur, het stromende water tot de  rennende dino’s, het ziet er gewoon heel erg goed uit.

Wat helaas wel een nadeel is van de film is dat het verhaal soms wat slap kan zijn. Er zaten punten in waar de spanning niet aanwezig was of het einddoel was niet erg intrigerend. Daarnaast is de film veel te serieus. Er zit weinig tot geen humor of zelfspot in en voor een film die over een goede Dinosaurus gaat is Arlo voornamelijk alleen maar bang. Gelukkig zorgt de bijrol van het jongetje Spot voor de nodige grapjes die de film wat luchtiger maken.
The-Good-Dinosaur-Movie-Wallpapers-HD

[/text_block_nav][text_block_nav title=”EXTRA”] DVD/Blu-Ray Bonus

Uiteraard heeft ook deze Disney Pixar film het een en ander aan bonus content. Denk hierbij aan de making of, een kijkje bij de stemmencast of achtergrond informatie over dinosaurussen. Wat ook een erg leuke extra is zijn de weggelaten scenes. Hoewel deze nog in de concept fase zijn (getekend) laten ze extra scenes zien die je een beter beeld geven van waarom Arlo bijvoorbeeld zo bang is geworden. Ook daarom is het zeker de moeite waard om even een kijkje te nemen.

[/text_block_nav][review_summary title=”Review” summary=”The Good Dinosaur is een film waar menig animatieliefhebber van kan genieten. De bomen, het water en de lichtinval van de CGI is briljant. Ook de dieren en het jongetje Spot zijn uitstekend gemaakt. Echter mist het verhaal wel wat pit en nemen de makers zichzelf te serieus. Een beetje zelfspot zou geen verkeerde zet geweest zijn.”
positives=”Animatiewerk
Originaliteit
Bijrol Spot