Home Reviews The Flash: “Welcome to Earth-2” Review

The Flash: “Welcome to Earth-2” Review

[vc_row][vc_column][text_block_nav title=”Intro”]We gaan met deze aflevering van Flash eindelijk naar earth 2, we krijgen daar niet alleen weer een ouderwets mooi verhaal voorgeschoteld, we krijgen ook nog eens ontzettend veel easter eggs naar de comics en de series, plus nog een kleine supergirl crossover easter egg.

Deze review bevat spoilers.

Flash begint deze week gelijk goed, er worden geen doekjes om gewonden en ze vertrekken bijna gelijk naar earth 2 om Zoom eens en voor al te stoppen. Natuurlijk gaat niet heel team Flash naar earth 2 maar gaan alleen Barry, Cisco en Harrison. De rest blijft dan vanzelfsprekend thuis, met Jay en Caitlin die ervoor moeten zorgen dat het team binnen 48 uur terug door de breach weer terug naar een eigen wereld kunnen komen. Jammer genoeg gaat er eigenlijk vlak na het vertrek van Barry en het team iets fout, de breach stort namelijk, iets wat ze moeten oplossen voordat ze terugkomen maar deze aflevering nog niet mee word gedealed, Central City wordt op dat moment namelijk net geterroriseerd door een meta human die aardbevingen kan veroorzaken (natuurlijk net nu de Flash weg is). De rest van de aflevering zijn ze er dan ook mee bezig om en Jay zijn speed tijdelijk terug te geven en om andere manieren te vinden om de Meta human te verslaan. Het enige echt noemenswaardige van deze verhaallijn is wat achtergrond info over Jay en de zoektocht om zijn speed terug te krijgen, verder was het allemaal vrij standaard.

In Earth 2 daarentegen was niks standaard, het team (behalve Harrison) komt in een wereld waar ze nog nooit eerder zijn geweest en waar alles anders is. Daar werd deze aflevering vooral mee gedealed. Dat, en het feit dat er Earth 2 dubbelgangers zijn en toevallig is die van Barry ook in Earth 2 een CSI. Daarom besluiten ze Earth 2 Barry te kidnappen en zijn plaats in te nemen om uit te vinden waar Zoom zich nou eigenlijk schuilhoud. Terwijl hij dit doet komt hij achter dat zijn leven hier compleet anders is, hij is getrouwd met Iris, Joe haat hem en allerbelangrijkste, zijn moeder leeft nog. Dit zorgt er natuurlijk voor wat verwarring bij Barry en die wordt alleen maar erger als hij erachter komt dat Caitlin (Killer Frost) en Ronnie (DeathStorm) in deze Earth villains zijn en ze een aanval plegen bij een etentje waar Barry bij aanwezig is. Tijdens deze aanval raakt Joe zwaargewond en komt in het ziekenhuis terecht, verder lukte het Barry om de aanval af te slaan. Niet alleen was het ontzettend vet om Caitlin een keer als villain te zien, ze werkte ook ontzettend goed samen als duo met Ronnie en zij waren toch wel een deel wat de aflevering zo ontzettend goed maakte.

Nu maakt Barry het zijn taak om de West familie te redden en proberen Caitlin en Ronnie weer goed te maken (en om uit te vinden waar zoom is, sinds Caitlin en Ronnie voor hem werken), samen met Iris en Cisco (ohjah deadshot was er ook bij alleen is in deze earth een politieagent die niet kan mikken!!) vinden ze de locatie waar Ronnie en Caitlin uithangen. Daar aan gekomen confronteren ze het duo en komen erachter dat de dubbelganger van Cisco daar ook is en ook de vibe krachten heeft alleen veel verder uitgebreid dan dat Cisco ze heeft, en in plaats van Vibe noemt hij zich Reverb. Dit was ontzettend vet omdat Cisco in z’n eentje natuurlijk al ontzettend goed is, maar met z’n 2en en dan ook nog tegenover elkaar maakt doet echt ontzettend veel goeds. Reverb bied Cisco ook aan om samen te werken en Zoom te verslaan om zo zelf te heersen maar net op dat moment komt Zoom binnen en vermoord Reverb abrupt en neemt Barry gevangen.
Even later wordt Barry wakker in de gevangenis waarin hij zit en verteld Zoom hem dat hij er nooit meer uit gaat komen.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”oordeel”]Oordeel:
Flash geeft ons weer een leuke dynamische aflevering. Earth 2 is iets fris wat we eigenlijk nog nooit eerder hebben gezien in de serie. Verder was het verhaal goed, de actie goed. Het enige jammere is dat het verhaal op het thuisfront een beetje basic was en het feit dat reverb zo snel dood moest.

[/text_block_nav][review_summary title=”Review” summary=”Earth-2 is ontzettend vernieuwend”
positives=”Earth-2
Caitlin en Ronnie dynamische duo