Home Reviews The Flash: “King Shark” Review

The Flash: “King Shark” Review

[vc_row][vc_column][text_block_nav title=”Intro”]Team Flash is weer helemaal terug in Earth 1 en we zien ze dan deze aflevering ook dealen met de effecten die Earth-2 op het team heeft hebben gehad, de dood van Jay, de verhouding tussen Wally en Barry en natuurlijk een prachtige King Shark die de tv CGI effecten van Flash, Arrow en Legends allemaal naar een nieuw niveau tilt. Plus nog een “kleine” reveal over de identiteit van Zoom!

Deze review bevat spoilers.

Nadat we de vorige 2 afleveringen voor het merendeels in Earth-2 te hebben doorgebracht voelt het verfrissend om ons hele team weer in actie te zien in de oude setting. Zoals we vorige aflevering zagen is niet heel het team erbij want vorige aflevering zagen we hoe Jay Garrick waarschijnlijk vermoord werd door Zoom, maar hier kom ik aan het einde van de review op terug.
Allereerst het feit dat Harrison aan het begin van de aflevering duidelijk maakt dat Cisco en Barry onder geen enkele voorwaarde aan iemand mogen vertellen wat ze in Earth-2 hebben gezien (Caitlin is Killer Frost en het feit dat Joe daar dood gaat) omdat dat desastreuze gevolgen kan hebben in deze Earth. Dit is vooral voor Cisco een ontzettend lastige taak omdat hij deze aflevering vooral veel interactie heeft met Caitlin die aan het dealen is met de waarschijnlijke dood van Jay en in dat proces steeds kouder word (als in koude emoties) en Cisco bang is dat ze in Killer Frost wordt. Uiteindelijk verteld hij haar toch alles wat gelukkig goed uitpakt en een paar mooie scenes oplevert. Al met al vond ik sowieso de dynamiek tussen Cisco en Caitlin deze aflevering echt super tof!

Verder hadden we deze aflevering nog de langverwachte machtsverhouding tussen Barry en Wally. Ik denk dat de meeste mensen hem wel aan hebben zien komen en deze aflevering werd er voor het eerst aandacht aan besteed. Joe en Iris staan er namelijk om bekend dat ze Barry de hemel in prijzen, en Wally die niet weet wat Barry allemaal heeft meegemaakt (waarom ze dat nog niet aan Wally hadden verteld verbaast me) is ontzettend jaloers op. Dit levert voor een aantal spanningen op maar is verder niet heel erg spannend en lijd vooral af van het hoofdverhaal waar ik het nu over ga hebben.

Dat is namelijk King Shark. Hij is terug! En hij ziet er beter uit dan ooit, toen we hem de vorige aflevering zagen was het nog een beetje Meh, en was het ontzettend goed te zien dat het CGI was, maar met deze aflevering is dat allemaal verbeterd en ziet het er voor een Tv show ontzettend goed uit. Het feit dat Diggle en Laila deze aflevering ook een appearance hadden maakte dit gedeelte alleen nog maar beter. Plus, we kregen een vet gevecht met Barry en King Shark.
Dit allemaal maakte aan het einde van de aflevering niet meer uit omdat we een ZOOM REVEAL KREGEN! We hebben er lang op moeten wachten en ik heb er zelfs een artikel over gepost wie Zoom potentieel zou kunnen zijn (bekijk die als je mij het fout wil zien hebben). We komen er deze aflevering achter dat het Jay Garrick is! Hoe of Wat wordt niet gedefinieerd en ik hoop dat we daar de volgende afleveringen wat meer duidelijkheid over krijgen, maar ik ben enthousiast!

[/text_block_nav][text_block_nav title=”oordeel”]Oordeel:
The Flash heeft weer een ontzettend sterke aflevering met misschien wel een van de vetst uitziende villains altijd, een goed verhaal met een paar ontzettend belangrijke momenten en een Zoom reveal!

[/text_block_nav][review_summary title=”Review” summary=”Earth-2 blijft geweldig”