Home Gaming The Fisherman Fishing Planet Review – Vist net achter het net

The Fisherman Fishing Planet Review – Vist net achter het net

Je kan van veel dingen een game maken zo zouden uitgever BigBen Interactive en ontwikkelaar Fishing Planet LLC gedacht hebben. Sommige games zijn voor die hard gamers en sommige zijn wel erg specifiek gericht. Deze game is heel specifiek gericht op vis liefhebbers. De game is zowel free to play als fysiek nu verkrijgbaar. Wij hebben de game uitgebreid getest en hebben een oordeel over de game voor je.

In het begin van de game krijg je een uitgebreide tutorial over hoe je de game moet spelen en wat het beste werkt. Je gaat in het begin een eigen karakter creëren wat helaas weinig opties bied voor het maken van een karakter. Bij elke soort vis zal een andere soort middel horen om het beestje te vangen. Dit kan betekenen een ander soort aas, andere hengel of een verzwaring zodat je haak dieper gaat. Je zult in verschillende omgevingen moeten gaan vissen en je moet de nodige opdrachten doen om een nieuwe vis pas te verdienen voor een nieuwe omgeving.

Je kan in de betaalde versie veel en snel geld verdienen zodat je sneller door de werelden heen kan. In de free to play versie duurt dit allemaal veel te lang en daardoor ga je je vervelen.

De objectives in de game zijn niet zo heel divers. De objectives zijn veelal ga naar dit gebied, gooi een hengeltje uit vang 4 of 5 vissen en ga door naar het volgende gebied. Je moet ook veel geduld hebben met vangen en hopen dat je je hengel in de goede plek hebt gegooid zodat je weer verder kan.

Wat wel erg leuk is om te zien is dat de makers hebben gedacht aan het feit dat er flink wat mogelijkheden zijn om een hengel uit te breiden en dat er veel verschillende soorten aas zijn die je kan gebruiken om verschillende soorten vissen te vangen.

Je kan aan mij merken dat ik niet heel lovend ben over deze game. Dit komt omdat ik zelf totaal niks met vissen heb. Maar ja soms moet je ook de mindere titels behandelen als reviewer. Toch is het een kunst om objectief te blijven. Ik als niet visser heb me geprobeerd te verdiepen in deze game maar dat wilde echt niet lukken. Ik snap wel dat mensen die van vissen houden dit heel leuk gaan vinden nu het vis seizoen voorbij is maar voor de die hard gamer is dit niet weg gelegd.