Home Gaming Star Wars Battlefront – The DLC Awakens (Inclusief Battle of Jakku) Review

Star Wars Battlefront – The DLC Awakens (Inclusief Battle of Jakku) Review

[vc_row][vc_column][text_block_nav title=”Intro”]Als Star Wars fan was het een eer om Star Wars Battlefront te mogen reviewen. Ik zit namelijk helemaal in de hype van Star Wars: The Force Awakens en ik kon het ook niet laten om helemaal hyped te worden voor deze Star Wars Game, maar is de hype die ik heb wel terecht? Nou, laat ik zeggen, The DLC Awakens

Zo mooi, zo mooi

Ja, Star Wars Battelfront is mooi, heel erg mooi. De game oogt oogverblindend, de maps zijn prachtig uitgewerkt en je waant je echt op de planeten als Hoth, Jakku en Endor. EA en Dice laten met Star Wars Battlefront zien wat de Playstation 4 en Xbox One werkelijk aankunnen, want Star Wars Battlefront is naar mijn mening de mooiste game op de Current-Gen Consoles. De Stormtroopers en de Rebels zien er geweldig uit op de slagvelden en het schittert van je scherm af. De lasers die je overal ziet ,dankzij de pistolen die er tot in de detail er vreselijk mooi uitzien, geven je het gevoel dat je echt op een Star War slagveld staat. Als laatste zien de gevechten in de lucht er prachtig uit, als je op het slagveld staat zie je TIE-fighters en X-Wings om je oren vliegen en als je er zelf in zit, dan zie je pas hoe mooi deze voertuigen zijn uitgewerkt en dat het slagveld beneden er dan ook nog steeds geweldig uitziet.  Star Wars Battlefront geeft je dat Star Wars gevoel doordat alles zo goed uitgewerkt is, maar dit geld niet alleen voor hoe het eruitziet.

Want ook het geluid in Star Wars Battlefront laat je hart harder bonzen. De geluiden van de lasers zijn geweldig om aan te horen, je moet maar is stil staan op het slagveld en in je opnemen wat er allemaal gebeurt. Om je heen hoor je AT-AT’s, X-Wings, Tie-Fighters en hoor je de epische muziekjes uit Star Wars. De Imperial Death March boezem je angst in als Darth Vader het slagveld op komt, maar de muziek van de Rebellen geeft je hoop als Luke Skywalker of Han Solo het slagveld op gaan (Of precies andersom). Het geluid en de graphics zorgen voor een echte Star Wars ervaring en hierdoor was ik ook hyped voor deze game. De game doet het op dit gebied dan ook extreem goed, want de eerste keer dat je een map opstart ben je overweldigend en ook na twintig keer blijf je wauw zeggen, maar graphics en sound maken een game niet jammer genoeg.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Gameplay”]Star Wars Battlefront: Repetitive Gameplay

De eerste keer dat ik Star Wars Battlefront opstartte was ik overweldigd, niet alleen door de graphics en sound, maar ook door de gameplay. Het was zo anders dan elke andere shooter die ik had gespeeld, het speelde wat langzamer, wat meer arcade, lekker simpel, maar dankzij alles eromheen zo geweldig. De eerste paar dagen was ik ook niet weg te slaan van mijn Playstation 4, Star Wars Battlefront it was. Ik speelde Supremacy, Walker Assault, Hero Hunt en alles eromheen, maar naar een paar dagen begon mijn zin in Battlefront af te nemen. Ik merkte dat ik snel naar andere games ging, omdat het simpelweg begon te vervelen, de gameplay was al die dagen veel van hetzelfde, zelfs de Hero Pick Ups konden mijn niet meer excited maken.

Dit is waar Star Wars Battlefront dus sterk is, maar ook ontzettend zwak. Ja, de gameplay is simpel, maar daardoor toereikend voor iedereen, maar de gameplay is veel van hetzelfde. Alle guns spelen eigenlijk hetzelfde, waardoor het ook niet geweldig of bevredigend is als je een nieuwe rank haalt (de rank waar je eindelijk de Jetpack vrijspeelt is wel erg tof). Daardoor valt de gameplay soms in herhaling, maar dat is nog niet eens het grootste minpunt, want de game blijft voor iedereen toegankelijk en daardoor blijft het ook leuk voor iedereen, maar niet voor speelsessies van uren.

A great disturbance in the Content I sense

De maps die in Battlefront zitten zien er geweldig uit, ook de kleine maps voor de wat kleinere modes zoals Hero Hunt, maar de grote modes, zoals Walker Assault hebben dus maar 4 maps die roteren. Iets wat weinig is, weinig variatie biedt en snel gaat vervelen. Daarnaast is het ontbreken van een Singleplayer erg jammer, veel mensen vinden dat het erin had moeten zitten, omdat het ook in de vorige Battlefront zat. Ik vind dat dit apart gezien moet worden. Deze Battlefront wordt door Dice en EA ontwikkeld, en Battefront II niet. Het is gewoon jammer om zo mooie game, met de simpele maar verfijnde gameplay niet te kunnen spelen in een geweldige story mode, want de Survival missies zijn niet een echte vervanging hiervan. De Singleplayer missies zijn leuk, maar niet vernieuwend, ik heb meer het gevoel dat het erin zit, omdat er zoveel backlash was vanuit de community over het ontbreken van ene Singleplayer.

Het mist daarom diepte in de content, de multiplayer gaat snel vervelen, omdat er gewoonweg weinig content bijgeleverd zit en door het ontbreken van een story mode worden singleplayer gamers ook niet bediend op hun wenken als zij Star Wars fans zijn. De content die erin zit doet zijn werk en ziet er prachtig uit, maar voor 60 euro verwacht je meer, veel meer, maar daarvoor is altijd nog de Season Pass.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”DLC”]Star Wars: Return of the DLC

Star Wars Battlefront heeft dus niet al te veel content, maar de Season Pass moet zorgen voor meer content. Het gevoel dat je maar 4 maps tot je beschikking hebt (eigenlijk 4 planeten, met 4 grote maps en enkele kleine maps), geeft je ook het gevoel dat je meer wilt. EA heeft daardoor een geweldig verdienmodel neergezet, de Season Pass voor 50 euro, hiermee krijg je 16 nieuwe maps, 4 nieuwe hero’s, nieuwe gamemodi’s en nog veel meer. Ik heb zitten twijfelen om de Season Pass te kopen, want je wilt toch de complete game, maar 50 euro? Er had meer in de game zelf moeten zitten, nu heb ik het gevoel dat ik een volledige game pas krijg als ik dus in totaal 100+ euro neer leg. Ik had minder moeite gehad als de game op launch al propvol content zat, dan was de season pass een echte uitbreiding geweest. Het is jammer dat de Season Pass dus 50 euro kost, want de community is best tegen die prijs.

The Battle of Jakku

De gratis DLC die EA heeft uitgebracht brengt 1 nieuwe map en 1 nieuwe mode met zich mee. The Battle of Jakku speelt zich een paar jaar voor de gebeurtenissen van The Force Awakens af. De map ziet er net als Hoth en Endor geweldig uit, mooi uitgewerkt en de Imperial fleet ziet er neergestort nog indrukwekkender uit dan in de screenshots. Het is gaaf om ook in een zandlevel te spelen en er is genoeg te doen in de map zelf, zo kan je schuilen in neergestorte TIE-Fighters, maar er zijn ook grote open plekken waar jij als schietschijf kan dienen.

Deze update brengt ook een nieuwe Game Mode met zich mee, Turning Point. In deze mode moet je zo lang mogelijk als de Imperials de basissen vasthouden, als je dit lukt binnen een bepaalde tijd win je, als rebellen moet je zien om deze basissen te veroveren. Als de rebellen dat lukt binnen de tijd, dan winnen zij. Het is een interessant concept, wat erg leuk is en variatie biedt, als dit dan ook de voorbode is van alle nieuwe game modes die eraan komen in de Season Pass, dan is misschien die 50 euro niet eens zoveel uiteindelijk.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Eentonig”]Mooi, Prachtig, Star Wars feel, maar eentonig.

Star Wars Battlefront geeft ons een geweldig Star Wars gevoel in een van de mooiste games ooit gemaakt op consoles. De game ziet er geweldig en gelikt uit en je zal alleen maar wauw kunnen zeggen als je de game speelt. EA en DICE verdienen hierdoor ook een flink schouderklopje. De gameplay daarentegen is niet altijd vernieuwend en kan soms zelfs eentonig overkomen, de wapens zijn namelijk geen wereld van verschil van elkaar. Wat ik wel geweldig vind aan de gameplay is dat het voor iedereen toegankelijk is en het voor een tijdje lekker wegspeelt.

Daarnaast is er te weinig variatie in de game op dit moment, er zitten te weinig game modes in de game en te weinig maps. Hierdoor is er weinig rotatie en hierdoor kan de game gaan vervelen, zelfs ik, als inmens Star Wars fan moest soms toegeven aan de verveling. Ik hoop daarom dat The Battle of Jakku DLC een voorbode is aan wat er nog komt. Als er zulke geweldige maps en game modes aankomen als Turning Point, dan is de Season Pass zijn 50 euro meer dan waard. Toch blijft de vraag dan hangen, had er niet meer in de game dan kunnen zitten op release? Dus daarom, The DLC Awakens.

[review_summary title=”Review summary” summary=”Mooi, Prachtig, Star Wars feel, maar eentonig.” positives=”Gameplay is toegankelijk
Mooiste graphics op consoles
Star Wars