Home Featured Space Jam: A New Legacy Review

Space Jam: A New Legacy Review

In 1996 was daar in één keer de film Space Jam. In die film moest Michael Jordan het opnemen tegen de Monstars samen met de Looney Tunes. Het principe van real life combineren met animatie is vroeger al eerder gebeurd met Who Framed Roger Rabbit maar werd toen dus ook gebruikt in die film. Nu zijn we 25 jaar verder en de technieken qua filmen en grafische mogelijkheden zijn ver gevorderd. Nu Michael Jordan ondertussen wat te oud is om nog te basketballen neemt de nieuwe grote naam in de basketbal wereld het over namelijk LeBron James. Hoe dit is bevallen en of de film de moeite waard is lees je hieronder!

Het verhaal begint met een jonge LeBron James die van zijn coach te horen krijgt dat hij moet presteren anders komt hij niet verder met zijn carrière. Dit principe neemt hij als vader in de huidige tijd ook mee voor zijn zoon Dom ( Dominique ). De zoon van LeBron is meer bezig met het ontwikkelen van games voor de E3 boot camp en wil zijn toekomst daarin leggen maar zijn vader ziet dat niet in. Wanneer het gezin van LeBron James naar de Warner studio gaat worden ze opgeslokt in een computer en daar zullen kennis maken met de slechterik van het verhaal Al G Rhytm ( gespeeld door Don Cheadle ).

In de film zal je vele referenties zien naar andere films uit de stallen van Warner Bros. Zo zal je Granny zien die in de scene van The Matrix agenten omver trapt in slow-motion, Tazmanian Devil die af word geleverd door Rick and Morty, en referenties naar verschillende Harry Potter films en Foghorn Leghorn die een draak van Game of Thrones bereidt. Allemaal leuke referenties en als je de film bekijkt als volwassene zal je veel herinneringen op kunnen halen uit oudere klassieke films uit de Warner Bros bibliotheek.

Sommige dingen vielen me wel op zo zal je onder andere Pennywise van IT in de film zien en zombies en dit is voor een kinderfilm in mijn ogen niet helemaal geschikt.

Het verhaal is niet heel bijzonder helaas en vooral voorspelbaar. In het begin is qua verhaal wel leuk daarna moet de film het meer hebben van de referenties die het met zich mee brengt. Ik als volwassene vind deze film wel grappig maar geen hoogvlieger ik zou wel kunnen snappen dat de kinderen het fantastisch vinden al de acties in het basketbal veld en de grappen maar als volwassene zie ik meer mooie momenten in de referenties omdat ik hierin flashbacks krijg naar de oude films die ik vroeger super mooi en gaaf vond.

Het acteerwerk in de film is ook niet echt bijzonder te noemen door vooral LeBron James. Er zijn ook een paar leuke cameo’s in de film van acteurs die je niet zou verwachten.

Al met al is Space Jam 2: A New Legacy een leuke film geworden voor de kleintjes maar ik als volwassene zie meer mooie dingen in de referenties ook al snap ik bepaalde keuzes qua karakters niet voor in een kinderfilm. De film is een leuk tussendoortje maar geen hoogvlieger zoals het eerste deel helaas.

YouTube video