Home Gaming Sins of a Solar Empire II aangekondigd, met realtime hemelmechanica

Sins of a Solar Empire II aangekondigd, met realtime hemelmechanica

by Jos Vis

Stardock en Ironclad Games hebben vandaag Sins of a Solar Empire II aangekondigd. In de voetsporen treden van zijn veelgeprezen voorganger, zal dit langverwachte vervolg naadloos real-time strategie en 4X-gameplay combineren om een ​​groots ruimteconflict te leveren dat even meeslepend als intens is, terwijl het een geheel nieuw detailniveau introduceert en de lat hoger legt voor wat het betekent de heerser worden van een enorm ruimte-imperium.

Sins of a Solar Empire II zal opnieuw de tragische oorlog tussen de wanhopige Vasari, de opkomende TEC en de wraakzuchtige Advent onderzoeken, terwijl hun strijd hen blootstelt aan veel grotere bedreigingen. Elke race zal hun speelstijlen verder onderscheiden met unieke spelmechanica, nieuwe en opnieuw ontworpen eenheden, uitgebreide onderzoeksbomen en verfijnde subfacties.

Spelers moeten realtime hemelmechanica evalueren, de banen van planeten en manen observeren terwijl ze hun rijken uitbreiden en vloten manoeuvreren. Ondertussen moeten slimme gevechtscommandanten gebruikmaken van de positionering van het schip en de volgsnelheden van de verdedigingskoepels om zwermen vijandelijke raketten te onderscheppen. Op elk niveau zit Sins of a Solar Empire II boordevol nieuwe functies, mechanica en aanpassingen die een groot aantal nieuwe strategieën en tactieken openen.

“We hebben genoten van het uitvechten met onze vrienden bij Ironclad Games, waarbij we tijdens de ontwikkeling massale vlootgevechten hebben gevoerd”, zegt Brian Clair, Stardock’s Director of Publishing. “De nieuwe manieren om met elkaar en de neutrale partijen om te gaan, hebben een aantal ongelooflijke ‘ik kan niet GELOVEN dat dat net is gebeurd!’-momenten gecreëerd. De samenwerking met Ironclad aan dit langverwachte vervolg levert geweldige resultaten op.”

Sins of a Solar Empire II vereist een melkwegstelsel gevuld met duizenden eenheden – van individuele raketten tot kolossale titanen – en dit alles met behoud van high-fidelity-beelden en soepele framesnelheden. Dit wordt mogelijk gemaakt door een nieuwe, aangepaste 64-bits multicore-engine genaamd Iron Engine 3. Deze op maat gemaakte engine zal ook een lange weg gaan naar het beantwoorden van al lang bestaande verzoeken van spelers, zoals naadloos weer deelnemen aan multiplayer-games en verbeterde modding.

“De mod-gemeenschap is een integraal onderdeel geweest van het succes en de levensduur van Sins of a Solar Empire,” zei Clair. “Er is een nieuwe in-game mod-bibliotheek waarvan we denken dat ze er erg blij mee zullen zijn, samen met een groot aantal andere nieuwe functies waar we in de toekomst graag over zullen praten.”

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x