Home Gaming Sims 4: Journey to Baatu review

Sims 4: Journey to Baatu review

De Sims 4 kreeg laatst een nieuwe game pack genaamd Journey To Baatu. Een game pack volledig gericht op Star Wars en het nieuwe theme park in Amerika! Veel fans waren er niet blij mee dat de Sims 4 hand in hand ging met Star Wars, maar toch veel mensen, inclusief mijzelf als een Star Wars fan, waren benieuwd naar wat deze game pack te bieden heeft voor Star Wars fans, maar ook Sims fans.

In deze game pack kan je op vakantie gaan naar Baatu wat gebaseerd is op Galaxy’s Edge. Als je daar aankomt krijg je de keuze om een aanhanger te zijn van The First Order, The Resistance of The Scoundrels. Voor elke factie die je kiest krijg je missies die je moet uitvoeren om je relatie te verbeteren met die desbetreffende factie. De missies die zijn niet erg uiteenlopend en dat is best jammer, omdat de wereld die gegeven wordt wel heel erg tof is. Vaak zal je panelen moeten hacken, voorraadkisten moeten leegroven, en nog meer andere missies moeten doen die toch veel erg op elkaar lijken. Daarnaast wordt er niet heel erg op je gelet als je bezig bent met het hacken van panelen of het leegroven van vooraadkisten. Soms staat er een stormtrooper letterlijk naast je en doet hij niks terwijl je een paneel aan het hacken bent. Af en toe zal je wel betrapt worden, maar dit is niet consistent, wat best zuur is.

Baatu is een prachtige wereld en de locaties zijn er ook ontzettend tof uit. Het feit dat je Stormtroopers ziet, je Kylo Ren ziet rondlopen en Rey met een lichtzwaard ziet zwaaien laten je voelen alsof je in een Star Wars wereld bent, binnen de Sims 4. De lichtzwaarden en droids zijn dan ook de leukste toevoegingen aan de game. Je kan met een lightsaber je fitness level verbeteren en droids kunnen je sociale niveau verbeteren en je laten swingen door de ingebouwde radio in de droid zelf.

Je kan ook drie verschillende play troughs doen als je alle facties uitgespeeld wilt hebben, alleen dit kan heel erg saai aanvoelen. De missies die je voor The First Order moet doen en voor The Resistance lijken zo erg op elkaar dat het niet heel leuk is om alle levensdoelen te behalen in in Journey to Baatu.

Journey to Baatu is niet de meest uitgebreide en meest interessante game pack voor de Sims 4. Het is een leuke uitbreiding voor Star Wars fans die ook fan zijn van de Sims 4, maar ook die fans zullen na een tijdje uitgekeken zijn op deze uitbreiding. Er zitten leuke ideeën in en je zal er echt wel plezier aan beleven, maar om nou steeds terug te gaan naar Baatu, is voor mijn geen optie.