Home Featured Samurai Warriors 5 Review

Samurai Warriors 5 Review

De Samurai Warriors serie draait alweer bijna 20 jaar mee. De game begon als spin-off van de Dynasty Warriors serie maar kreeg al snel vele fans waardoor de Samurai Warriors game serie snel groeide. Vandaag is alweer het officiële vijfde deel in de serie uitgekomen en wij hebben hem al flink onder de loep mogen nemen. Check hieronder onze review van de game!

Spelers die de Dynasty Warriors serie en Samurai Warriors serie kennen weten al zo’n beetje wat je in de game kan verwachten. Omega Force, de maker van de game, hoeft voor deze titel gelukkig niet het wiel opnieuw uit vinden. Ze hebben het concept wat al jaren lang werkt voort gezet en verbeterd.

Samurai Warriors 5 speelt zich af net als voorgaande delen tijdens de Sengoku periode en laat spelers zich toe werken naar het moment van het Honno-Ji incident. Degene die een beetje bekend zijn met de Japanse historie, of genoeg games hebben gespeeld waarin dit allemaal naar voren kwam, weet wat er gaat komen. Nobunaga Oda heeft op dat moment Seppuku gepleegd, een vorm van zelfdoding, dit kwam door het verraad van zijn huurmoordenaar Akechi Mitsuhide. Omdat dit historische waarde heeft hebben de makers van de game de game laten draaien om deze twee karakters en nog vele andere bekende karakters uit de serie zoals bijvoorbeeld Hattori Hanzo.

Voor de beleving zelf hebben we dit al eerder gezien van Omega Force in het verleden. Uiteindelijk draait het ook om de gameplay en die is goed. Er zit een leveling systeem in de game, wapens die op het veld komen als je een x aantal vijanden hebt verslagen, je hebt verschillende mounts die je kan bezitten, verschillende side quests en nog veel meer wat er al eerder in de game serie was verwerkt dus je weet al zo’n beetje wat er gaat gebeuren. Wat wel vrij nieuw in de game is is dat de game zich meer focust op verdediging. Voor de rest ligt het allemaal wel voor de hand wat er moet gaan gebeuren.

Ik heb de game zelf mogen testen op de Xbox Series X en moet zeggen dat er zo goed als geen laadtijden zijn en dat de game ook geen problemen heeft als er vele vijanden op het scherm staan.

Helaas is de game niet heel erg afwisselend maar dat mag de pret niet drukken. Als je houd van hele legers omver slaan met je combo’s ben je hier op het goede adres maar meer is het helaas niet. Het verhaal zit wel goed in elkaar. De game heeft een aparte paintbrush art style. Wat wel mooi is is dat de game wel historische accuraat is en veel bekende karakters met zich mee brengt uit het oude Japan.

De game is wel leuk om in co-op mode te gaan spelen want wat is er nou leuker dan samen met een vriend of vriendin lekker door de game heen te knallen.

Naast de Musou mode ( verhaal lijn ) is er ook nog de Citadel mode waarin je uitdagingen kan gaan voltooien om je karakter zo sterk mogelijk te gaan krijgen. Ook is er een Dojo waar je je karakters kan gaan upgraden, wapens upgraden en nog veel meer. Er is ook een Kingdom die je helemaal kan uitbreiden dit zorgt dat de uitgaves goedkoper worden en je meer inkomen krijgt.

Ben je bekend met de Dynasty Warriors en Samurai Warriors serie dan weet je wat je kan gaan verwachten in de game. Ben je nieuw in de serie kun je flink gaan knallen en zal de game ook erg leuk zijn.

YouTube video